سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه برای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان اقدام کنیم؟

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان رویای تحصیل در کشوری پیشرفته با دانشگاه‌های رایگان و فرصت‌های شغلی عالی را برآورده کرده است. دیگر نگران سطح زبان آلمانی یا انگلیسی خود نباشید! کشور آلمان دروازه‌های کشور خود را با استفاده از تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان به روی دانشجویان بین‌المللی بازکرده است.

 

اگر مدرک زبان ندارید، می‌توانید با روش‌های جایگزین، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. در ادامه شما را به‌طور کامل با تحصیل در کشور آلمان بدون مدرک زبان آشنا خواهیم کرد. چنانچه علاقه‌مند به این کار هستید تا انتهای این مطلب از سایت الیت پس با ما همراه باشید.

چرا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان؟

آلمان، مهد پرورش اندیشمندان و دانشمندان برجسته، همواره به‌عنوان قطب علمی و صنعتی اروپا شناخته می‌شود. ازاین‌رو تحصیل در این کشور مزایای بی‌شماری را با خود به همراه خواهد داشت. تحصیل در سرزمین علم و تکنولوژی با دانشگاه‌های رایگان، فرصت‌های شغلی عالی و درآمد مناسب، آشنایی بافرهنگ غنی و زندگی در قلب اروپا از جمله مزایایی است که می‌توانید با تحصیل در کشور آلمان بدون مدرک زبان از آن‌ها بهره‌مند شوید. در ادامه به بررسی این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

سرزمین علم و تکنولوژی با دانشگاه‌های رایگان

دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی رایگان هستند و تنها هزینه‌های زندگی و ثبت‌نام اندکی را پرداخت می‌کنید. این فرصت ایده آلی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تحصیلی و تمرکز بر روی تحصیلات است. با توجه به این مزیت اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از سایر کشورها خواهد بود.

فرصت‌های شغلی عالی و درآمد مناسب

آلمان با اقتصاد قدرتمند و نرخ بیکاری پایین، بازار کار مناسبی را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. با تحصیل در این کشور، می‌توانید رزومه‌ی تحصیلی قوی‌ برای خود بسازید و پس از فارغ‌التحصیلی، شغل ایده‌آلتان را پیدا کنید. فرصت‌های شغلی عالی و درآمد مناسب را می‌توانید با تحصیل در آلمان تجربه کنید. با فراهم آوردن تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان چالش‌های فراگیری زبان را نیز برای شما از بین می‌برد و شما می‌توانید بدون نگرانی به شغل ایده آل خود بعد از تحصیل فکر کنید.

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبانتحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

آشنایی بافرهنگ غنی و زندگی در قلب اروپا

آلمان کشوری با تاریخی غنی و فرهنگی پویاست. تحصیل در این کشور فرصتی عالی برای آشنایی با موزه‌ها، بناهای تاریخی و سنت‌های جذاب آلمانی است. همچنین، موقعیت جغرافیایی آلمان به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنید و تجربه‌ی منحصربه‌فردی از زندگی در اروپا داشته باشید. برای آشنایی بافرهنگ غنی و زندگی در قلب اروپا آلمان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

سه روش کلی برای تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان وجود دارد. پذیرش مشروط و اثبات مهارت‌های زبانی در مهلت تعیین شده، شرکت در دوره‌های پیش‌دانشگاهی و انتخاب رشته‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، سه روشی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان را انجام دهید.

پذیرش مشروط و اثبات مهارت‌های زبانی در مهلت تعیین شده

در روش پذیرش مشروط و اثبات مهارت‌های زبانی در مهلت تعیین شده، شما بدون ارائه مدرک زبان، پذیرش مشروط از دانشگاه دریافت می‌کنید. سپس، باید در مدت زمان تعیین شده (معمولاً 1 تا 2 سال) به سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در رشته‌ی خود برسید.

شرکت در دوره‌های پیش‌دانشگاهی  (Studienkolleg)

  شرکت در دوره‌های پیش‌دانشگاهی  (Studienkolleg)برای دانشجویانی است که قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارند. در این دوره‌ها، زبان آلمانی و دروس تخصصی رشته‌ی موردنظرتان به شما آموزش داده می‌شود. پس از گذراندن موفقیت‌آمیز این دوره، می‌توانید در دانشگاه‌های آلمان ثبت‌نام کنید. آموزش تخصصی زبان آلمانی می‌توانید مسیر موفقیت شما را نزدیک‌تر کند.

انتخاب رشته‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند

تعداد  رشته‌هایی که در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، رو به افزایش است. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، می‌توانید در این رشته‌ها بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی تحصیل کنید. نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان استفاده از این تکنیک است.

چگونه برای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان اقدام کنیم؟

برای شروع تحصیل ذر آلمان بدون مدرک زبان مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب دانشگاه و رشته‌ی تحصیلی موردنظر: با توجه به علایق و مهارت‌هایتان، دانشگاه و رشته‌ی موردنظرتان را انتخاب کنید.

آماده‌سازی مدارک مورد نیاز: ریز نمرات، مدارک تحصیلی، انگیزه نامه، پاسپورت و سایر مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

برنامه‌ریزی برای آزمون‌های ورودی (در صورت نیاز): برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، آزمون ورودی برگزار می‌کنند. در صورت نیاز، برای این آزمون‌ها برنامه‌ریزی و مطالعه کنید.

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبانتحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

نکات مهم برای موفقیت در تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان

برای رسیدن به موفقیت در تحصیل بدون مدرک زبان به نکاتی که در ادامه این مطلب از الیت پس به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه ویژه داشته باشید.

 یادگیری زبان آلمانی

حتی اگر بدون مدرک زبان پذیرش می‌شوید، یادگیری زبان آلمانی برای موفقیت در تحصیل و زندگی در آلمان ضروری است. با یادگیری زبان آلمانی زندگی راحت‌تری را تجربه خواهید کرد.

برنامه‌ریزی دقیق

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان، چالش‌هایی را به همراه دارد. برای گذراندن این چالش‌ها، باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید.

پشتکار و تلاش

برای یادگیری زبان آلمانی به پشتکار و تلاش زیادی نیاز دارید. توصیه می‌کنیم زبان آلمانی را برای راحتی بیشتر از متخصصین زبده در این زمینه فرا بگیرید.

جمع‌بندی

در این مطلب از الیت پس تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان را مورد بررسی قرار دادیم. برای تحصیل در آلمان با استفاده ازاین‌روش نیازی به مدرک ندارید. این مزیت فرصتی عالی برای دانشجویانی است که به دنبال ورود به دنیای علم و تکنولوژی در قلب اروپا هستند. با انتخاب روش مناسب، برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مستمر، می‌توانید به رویای خود برای تحصیل در این کشور پیشرفته جامه عمل بپوشانید. برای راهنمایی‌های بهتر می‌توانید از مشاوره رایگان سایت ما استفاده کنید.یکی از موسساتی که ویزای تحصیلی کشور آلمان را پشتیبانی میکند الیت پس است.

سؤالات متداول

آیا برای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان، باید بورسیه تحصیلی دریافت کنم؟

خیر، دریافت بورسیه برای تحصیل در آلمان الزامی نیست. با این حال، بورسیه‌های مختلفی از طرف دانشگاه‌ها و دولت آلمان به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود که می‌توانید برای دریافت آن‌ها اقدام کنید.

بهترین زمان برای اپلای به دانشگاه‌های آلمان چه زمانی است؟

معمولاً مهلت ثبت‌نام برای دانشگاه‌های آلمان 15 جولای و 15 نوامبر است. با این حال، بهتر است از وب‌سایت دانشگاه موردنظرتان برای اطلاع از تاریخ دقیق اپلای و مدارک مورد نیاز اقدام کنید.

آیا بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانم در آلمان کار پیدا کنم؟

بله، با داشتن مهارت‌های لازم و گذراندن دوره‌های مربوطه، می‌توانید در آلمان شغل مناسب پیدا کنید.

آیا برای کار در آلمان به عنوان یک دانشجو به مجوز کار نیاز دارم؟

بله، اگر تبعه اتحادیه اروپا نیستید، برای کار در آلمان به عنوان یک دانشجو به مجوز کار نیاز دارید.

زبان مردم آلمان چیست؟

زبان رسمی مردم آلمان آلمانی است.