سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقطع کارشناسی ارشد در هلند برای دانشجویان بین المللی

یکی از بارزترین سوالاتی که ذهن هر فردی که دوست دارد خارج از کشور و به‌صورت بین المللی تحصیل کند، نقش می‌بندد این است که چرا هلند را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنیم؟ دلایل بسیاری برای تحصیل در هلند وجود دارد که سیستم آموزشی باکیفیت، تنوع رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های کاری حین تحصیل فقط گوشه‌ای از آن‌ها است. برای اطلاعات بیشتر دراین‌باره و انتخاب کشور هلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه این مطلب از سایت الیت پس را مطالعه کنید.

مقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللیمقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللی

 سیستم آموزشی باکیفیت

هلند به داشتن دانشگاه‌های معتبر و سیستم آموزشی قوی در سطح جهان شهرت دارد. با استفاده از این سیستم آموزشی می‌توان سطح علمی را بالا برد.

تنوع رشته‌های تحصیلی

دانشگاه‌های هلند طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند. همین امر می‌تواند نگرانی شما را بابت رشته تحصیلی دلخواه را از بین ببرد و امکان تحصیل در رشته مورد علاقه را فراهم سازد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

بسیاری از برنامه‌های کارشناسی ارشد در هلند به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند که برای دانشجویان بین‌المللی فرصت مناسبی فراهم می‌کند. کمتر کشوری را پیدا می‌کنید که بتوانید با زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید. یکی از ویژگی‌های بارز تحصیل در هلند امکان تحصیل به زبان انگلیسی است.

مخاطبان بین‌المللی

در دانشگاه‌های هلند، با دانشجویانی از بیش از 160 کشور مختلف آشنا خواهید شد و تجربه‌ای غنی در محیطی چند فرهنگی کسب خواهید کرد. کسب تجربه می‌تواند در ادامه روند کار و تحصیل در هلند کمک بسیاری به شما کند.

فرصت‌های کاری حین تحصیل

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند حین تحصیل تا 16 ساعت در هفته کار کنند و بخشی از مخارج خود را تأمین نمایند. چه مزیتی بالاتر از این‌که می‌توانید به همراه تحصیل به درآمدزایی نیز برسید؟ کار در هلند با تحصیل میسر می‌شود.

هزینه‌های مناسب

باوجود کیفیت بالای تحصیل، هزینه‌های تحصیل و زندگی در هلند نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر پایین‌تر است. پایین‌تر بودن هزینه‌ها می‌تواند باعث افزایش کیفیت زندگی در هلند شود.

شرایط پذیرش در مقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللی

  1. مدرک معتبر لیسانس مرتبط با رشته موردنظر
  2. معدل تحصیلی مناسب (بسته به دانشگاه و رشته متفاوت است)
  3. مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  4. انگیزه نامه و توصیه‌نامه
  5. سایر مدارک موردنیاز بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی

مراحل درخواست پذیرش

انتخاب رشته و دانشگاه: تحقیق کنید و رشته و دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید.

بررسی شرایط پذیرش: به وب‌سایت دانشگاه‌ مراجعه کرده و از شرایط پذیرش رشته موردنظر خود مطلع شوید.

آماده کردن مدارک: مدارک موردنیاز را مطابق با الزامات دانشگاه جمع‌آوری کنید.

ثبت درخواست آنلاین: فرم درخواست آنلاین را در وب‌سایت دانشگاه تکمیل و ارسال کنید.

پرداخت هزینه‌های بررسی درخواست: هزینه‌ای برای بررسی درخواست شما از سوی دانشگاه دریافت می‌شود.

مصاحبه (در صورت نیاز):‏ برخی از دانشگاه‌ها ممکن است با شما مصاحبه‌ای داشته باشند.

دریافت نتیجه پذیرش: پس از بررسی مدارک و مصاحبه، نتیجه پذیرش به شما اعلام خواهد شد.

مقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللیمقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللی

مطالب مرتبط: مقطع لیسانس در هلند برای دانشجویان بین‌المللی

نکاتی برای موفقیت در اپلای به دانشگاه‌های هلند

  1. معدل و نمرات خود را ارتقا دهید
  2. در آزمون‌های زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) نمره خوبی کسب کنید
  3. انگیزه نامه قوی و متقاعد کننده‌ای بنویسید
  4. از اساتید خود برای دریافت توصیه‌نامه کمک بگیرید
  5. به موقع برای پذیرش و بورسیه تحصیلی اپلای کنید

هزینه‌های تحصیل و زندگی در هلند

هزینه‌های تحصیل و زندگی در هلند به دوبخش شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی روزمره تقسیم می شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند باید هر دو گزینه را در نظر داشته باشید.

شهریه دانشگاه: شهریه دانشگاه‌ها بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. به‌طور متوسط، شهریه برای دانشجویان بین‌المللی بین 8 هزار تا 20 هزار یورو در سال است.

هزینه‌های زندگی: هزینه‌های زندگی در هلند بسته به سبک زندگی شما متفاوت است. اما به‌طور متوسط، هزینه‌های اقامت، غذا، حمل‌ونقل و سایر مخارج حدود 800 تا 1200 یورو در ماه خواهد بود.

بورسیه‌های تحصیلی

خبر خوب این است که فرصت‌های مختلفی برای دریافت بورسیه تحصیلی در هلند وجود دارد. این بورسیه‌ها می‌توانند بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل شما را پوشش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه‌های تحصیلی، به وب‌سایت دانشگاه‌های موردنظر خود مراجعه کنید. برای بورسیه در هلند از تیم الیت پس کمک بگیرید.

تیم جوان و باتجربه الیت پس با ارائه خدماتی جامع و فوق‌العاده به شما کمک می‌کند تا بتوانید بورسیه در هلند و دانشگاه‌های این کشور را در دست داشته باشید. برای این‌که خیال شما از این بابت راحت شود، تیم الیت پس مشاوره رایگان را برای شما در نظر گرفته است.

چالش‌های تحصیل در هلند

  1.  یادگیری زبان هلندی (اختیاری)
  2.  هزینه‌های زندگی
  3.  آب و هوای سرد و بارانی

مقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللیمقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللی

نتیجه‌گیری

 

هلند کشوری با مزایای متعدد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. اگر به دنبال تجربه‌ای غنی و ارزشمند در دنیای تحصیلات تکمیلی هستید، هلند می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای شما باشد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در هلند برای دانشجویان بین المللی فرصتی عالی برای کسب دانش، مهارت و تجربه در کشوری پیشرفته و مدرن است.
با توجه به مزایای متنوعی که این کشور برای دانشجویان بین‌المللی دارد، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای ادامه تحصیل شما در مقاطع مختلف تحصیلی باشد. پس تردید نکنید و برای رسیدن به رویای خود قدم بردارید! الیت پس شما را در رسیدن به رویاهایتان در این زمینه یاری می‌دهد. با الیت پس و تیم مجربش قدم‌های خود را به سمت موفقیت باقدرت بردارید.