سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راه تایید مدارک برای درخواستهای مهاجرت به کانادا چیست؟

شما باید مدارک‌تان را به یک مشاور مهاجرتی کانادا بفرستید تا بررسی کند که آیا مدارکی که دارید با برنامه مهاجرتی که درخواست داده‌اید مطابقت دارد یا خیر.

 

مرحله 2 – پاسخ‌های خود را آماده کنید

وقتی مدارک خارجی خود را جمع آوری کردید، باید چندین فرم را برای دریافت ویزای کاری کانادا پر کنید. آنها به شرح زیر است:

  •      فرم درخواست مجوز کار در خارج از کانادا (IMM 1295).
  •      فرم انتخاب یک فرد که اطلاعات شخصی شما را می‌داند (IMM 5475).
  •      فرم اطلاعات خانوادگی (IMM 5645 یا IMM 5707).
  •      فرم اعلامیه قانونی اتحادیه حقوق عمومی (IMM 5409) (در صورت وجود).
  •      فرم استفاده از نماینده (IMM 5476).

توجه داشته باشید:

برای پر کردن صحیح این فرم‌ها، باید سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) را بدانید. هر شغلی در کانادا کد سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل تعیین شده خود را دارد که برای ورود به کانادا باید آن را بدانید.

 

مرحله 3 – یک حساب آنلاین ایجاد کنید

وقتی تمام فرم‌های لازم را پر کردید، باید یک حساب آنلاین در وب سایت دولت کانادا ایجاد کنید. شما می‌توانید این بخش از فرآیند را به صورت کاغذی و از طریق دفتر ویزا انجام دهید که زمان پردازش به شدت افزایش خواهد یافت. پس بهترین راه برای تسریع پردازش همان انجام فرآیند به صورت آنلاین است.

 

مرحله 4 – چک لیست شخصی دریافت کنید

وقتی مدارک خود را آپلود کردید و تمام جزئیات خود را وارد کردید، یک چک لیست شخصی از فرآیندهایی که باید انجام دهید و مدارک مورد نیاز برای اثبات کاری که انجام داده‌اید دریافت خواهید کرد. اگر همه ضوابط را نداشته باشید، مجوز کار معتبر دریافت نخواهید کرد.

 

مرحله 5 – هزینه‌های پردازش ویزا را پرداخت کنید

پس از تکمیل درخواست ویزا، باید هزینه‌های پردازش را پرداخت کنید. این هزینه‌ها به شرح زیر است:

هزینه‌ها CA$
ویزای کار (شامل تمدیدها) – برای هر نفر 155
ویزای کار (از جمله برنامه‌های افزودنی) – برای هر گروه (3 یا بیشتر نفر)

این حداکثر هزینه برای سه یا چند نفر اجرا کننده است که به صورت یکجا و همزمان درخواست می‌دهند

465
دارنده ویزای کار باز (در صورت وجود) 100

 

 

مرحله 6 – درخواست خود را ارسال کنید

پس از تکمیل درخواست و پرداخت تمام هزینه‌ها، می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید. وقتی درخواست خود را ارسال کردید، سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) آنها را بررسی می‌کند تا کامل باشند و تمام معیارها برآورده شده باشند. سعی کنید هیچ فیلدی را حذف نکنید یا خالی نگذارید، در صورت ناقص بودن درخواست‌تان ممکن است ایت زمان رسیدگی شما طول بکشد یا حتی درخواست‌تان به شما بازگردانده شود.

اگر درخواست شما تایید شود، معرفی‌نامه‌ای دریافت خواهید کرد که این موضوع را تایید می‌کند. اما این معرفی‌نامه تضمین نمی‌کند که شما می‌توانید وارد کانادا شوید، زیرا تصمیم نهایی با مقام رسمی در ورودی کانادا است.

 

سوالات متداول

زمانی که ویزای کاری من تمام شد، چه کار باید بکنم؟

شما می‌توانید برای یک مجوز کار جدید درخواست دهید، مشروط بر اینکه همچنان معیارهای مجوز کار را داشته باشید. اما راه‌های متعددی برای افزایش زمان اقامت در کانادا وجود دارد.

آیا مجوز کار خاصی برای کارگران خارجی از کشورهای خاص وجود دارد؟

بله. کانادا قراردادهای تجاری متعددی با برخی کشورها دارد که به آنها در گرفتن مجوز کار اولویت می‌دهد. برخی از این برنامه‌ها عبارتند از: موافقتنامه بین مکزیک، کانادا و ایالات متحده آمریکا (CUSMA)، موافقتنامه تجاری کانادا UK (CUKTA)، توافقنامه جامع اقتصادی و تجاری کانادا و اتحادیه اروپا (CETA)، توافقنامه جامع و پیشرو برای مشارکت ترانس پاسیفیک (CPTPP).

اگر برای اقامت دائم درخواست داده باشم راهی هست که بتوانم به کارم ادامه دهم؟

بله، اگر مجوز کار شما قبل از رسیدگی به درخواست اقامت دائم‌تان منقضی شود، می‌توانید به کار در کانادا ادامه دهید. اما شما باید برای  مجوز کار آزاد کانادا ( Open Work Permit) اقدام کنید.

و در پایان اینکه

ویزای کاری کانادا از خارجی‌هایی که در کانادا کار می‌کنند محافظت می‌کند، زیرا آنها حقوق و حمایت‌هایی را مطابق با قوانین کار کانادا دریافت می‌کنند. قانونی نگه داشتن وضعیت شغلی‌تان همچنین راه را برای درخواست اقامت دائم در کانادا باز می‌کند. پیمودن مسیر درست می‌تواند شما را برای یک زندگی مرفه در کانادا آماده کند.