سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان کدامند؟

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان را می شناسید؟ شاید با شنیدن عبارت "تحصیل رایگان در خارج از کشور"، این فکر به ذهن شما خطور کند که حتما دانشگاه های بی کیفیت و نامعتبر مدنظر هستند. اما اینطور نیست!

دانشگاه های دولتی بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که با ارائه آموزش با کیفیت بالا، امکان تحصیل رایگان یا با هزینه بسیار پایین را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورند.
البته، معمولا شرایط خاصی برای برخورداری از این فرصت وجود دارد، مانند داشتن مدرک زبان معتبر و قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه. در این مطلب از سایت الیت پس به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رایگان و کم هزینه می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با سایت الیت پس همراه باشید.

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان را بشناسید

کشورهای مختلفی وجود دارند که شرایط تحصیل رایگان یا کم هزینه را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورند. در ادامه، به معرفی برخی از بهترین گزینه ها می پردازیم.

کشورهای شمال اروپا (نروژ، سوئد، فنلاند، دانمارک، ایسلند)

این کشورها به داشتن کیفیت بالای زندگی و آموزش عالی شهرت دارند. دانشگاه های دولتی در این کشورها معمولا شهریه دریافت نمی کنند یا شهریه بسیار پایینی دارند. با این حال، توجه داشته باشید که تحصیل به زبان محلی در برخی از این کشورها (مانند نروژ) الزامی است و ممکن است برای رشته های خاص، همچنان شهریه وجود داشته باشد.

آلمان

آلمان به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی و علمی اروپا شناخته می شود. خبر خوب این است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای تمامی دانشجویان، چه آلمانی و چه بین المللی، رایگان است. البته، هزینه های زندگی در آلمان وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برای استفاده از این کشور گام اول دریافت ویزای تحصیلی آلمان است.

[caption id="attachment_23461" align="aligncenter" width="800"]بهترین کشورها برای تحصیل رایگان بهترین کشورها برای تحصیل رایگان[/caption]

سایر کشورهای دیگر، بهترین کشورها برای تحصیل رایگان

علاوه بر کشورهای ذکر شده، گزینه های دیگری نیز برای تحصیل با هزینه کم در خارج از کشور وجود دارند:

اتریش: اتریش کشوری زیبا و با ثبات سیاسی است. دانشجویان غیر اروپایی در اتریش باید شهریه اندکی پرداخت کنند، اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین است.

جمهوری چک: جمهوری چک نیز گزینه مناسبی برای تحصیل با هزینه کم به شمار می رود. دانشجویانی که به زبان چکی تسلط داشته باشند، می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنند. در غیر این صورت، شهریه دریافتی دانشگاه های دولتی جمهوری چک در مقایسه با کشورهای اروپای غربی بسیار پایین تر است.

نکته مهم:

تحصیل در خارج از کشور، فرصتی عالی برای ارتقای سطح علمی و تجربه فرهنگ های جدید است. با انتخاب درست کشور و دانشگاه، می توانید در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنید و آینده ای درخشان برای خود رقم بزنید. ویزای دانشجویی تمامی شرایط را برای پیشرفت شما میسر می سازد.