سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط ویزای تحصیلی هلند برای افراد زیر 18 سال

ویزای تحصیلی هلند همیشه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی بوده است. اگر شما هم 18 سال تمام را داشته باشید می‌توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. همچنین برای تحصیل در هلند، دریافت نامه پذیرش از سوی موسسات آموزشی و دانشگاهی معتبر هلند، جزو مهمترین اقدامات است.

 

 هلند همواره به دلیل ارائه کیفیت بالای آموزشی، دارا بودن سیستم های پیشرفته آموزشی و تنوع فرهنگی مورد توجه دانشجویان سراسر دنیا بوده است. حضور در این کشور علاوه بر یادگیری زبان، مستلزم ارائه ویزای دانشجویی نیز می باشد. با داشتن ویزای دانشجویی علاوه بر تحصیل می توانید از مزای شغلی نیز بهره مند شوید.

کادر مجرب الیت پس با سال ها تجربه در زمینه ارائه مشاوره های مهاجرتی و تحصیلی، میتواند شما را در تمام مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند یاری کند. شما می توانید با استفاده از مشاوره های تخصصی و حرفه ای این گروه با اطمینان بیشتری اقدام به تحصیل در این کشور کنید.

چرا تحصیل در هلند؟

تحصیل در هلند به دلایل متخلف همیشه جزو بهترین و اولین انتخاب دانشجویان بین المللی است. کشور هلند با ارائه خدمات درجه یک آموزشی، تنوع در دوره های مختلف و رشته های تحصیلی، هزینه تحصیل و زندگی نسبتاً مناسب، امکان بهره مندی از کار دانشجویی و همچنین فرصت ویژه اقامت پس از تحصیل توانسته جایگاه ویژه ای در بین دانشجویان سراسر دنیا داشته باشد. با داشتن ویزای دانشجویی می توانید از تمامی این مزایا استفاده نمایید.

خدمات درجه یک آموزشی: بهره مندی از سیستم به روز آموزشی، استفاده از اساتید بین المللی باعث افزایش کیفیت آموزش در این کشور شده است.

تنوع در دوره های مختلف و رشته های تحصیلی: موسسات و دانشگاه های هلند، همیشه جزو مراکز آموزشی هستند که تنوع رشته ها و دوره های آموزشی آن ها زبانزد همه است. به همین دلیل دانشجویان بین المللی می توانند انتخاب های متنوع تری برا تحصیل در هلند داشته باشند.

هزینه تحصیل و زندگی مناسب: هزینه های تحصیل و زندگی در کشور هلند در مقایسه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر پایین تر است. هزینه تحصیل در هلند به نسبت سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

امکان بهره مندی از کار دانشجویی: استفاده از امکان کار دانشجویی به عنوان یک بازوی مهم در تامین هزینه های ابتدایی زندگی یک مزیت ویژه ای است که دانشجویان محصل در هند می توانند از آن بهره مند شوند.

اقامت پس از تحصیل: از مهم ترین و ویژه ترین مزیت های تحصیل در هلند این است که شما می توانید پس از پایان تحصیل و دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود، درخواست اقامت در این کشور را صادر کنید.

 

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در هلند به این کشور آمده اند می توانند پس از پایان تحصیلات خود در این کشور اقامت داشته باشند. هلند همواره به دلیل دارا بودن فرصت های شغلی و پژوهشی متنوع برای دانشجویان و همچنین استفاده از سیستم با کیفیت آموزشی، یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل و مهاجرت است.

برای مهاجرت از طریق تحصیل به کشور هلند دانشجویان باید شرایطی مانند مدارک معتبر زبان و تحصیلی، ارزیابی توان مالی، دریافت نامه پذیرش از موسسات معتبر آموزشی در هلند، اخذ ویزای تحصیلی و همچنین دارا بودن 18 سال تمام است.

دارا بودن سن 18 سال تمام یکی از مهم ترین ملاک های پذیرش دانشجویان بین المللی است اما با این حال برخی از موسسات آموزشی هستند که برای پذیرش دانشجو شرایط سنی خاصی را تعریف کرده اند.

محدودیت های سنی در دوره های مختلف آموزشی نمود بیشتری دارد و بنا به دوره آموزشی که دانشجو مایل به تحصیل باشد متفاوت است. به عنوان مثال دانشجویان برای تحصیل در دوره های کارشناسی باید 18 سال تمام را داشته باشند و برای دوره های مانند کارشناسی ارشد، 21 سال تمام را دارا باشد.

شرایط ویزای تحصیلی هلند

برای تحصیل در هلند شما باید بتوانید برخی از شرایط لحاظ شده از سمت دولت هلند را دارا باشید. اولین شرط برای تحصیل در هلند،‌ پذیرش از موسسات آموزشی و دانشگاه های هلند است. پس از دریافت پذیرش، دومین شرط داشتن تمکن مالی است که باید آن را اثبات کنید.

شرایط سنی ویزای تحصیلی هلند

شرط سنی هم جزو شرایطی است که باید آن رعایت شود. شرط سنی برای پذیرش در دانشگاه های هلند داشتن حداقل سن 18 سال تمام است،‌ اما اگر برای این دریافت ویزای تحصیلی هلند زیر 18 سال میخواهید اقدام کنید در ادامه بیشتر به آن پرداختیم.

ویزای تحصیلی هلند برای افراد زیر 18 سال

کشور هلند با داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و آموزش به زبان انگلیسی، آموزش جزو موارد اجباری محسوب می شود. این کشور آموزش را برای سنین 5 تا 16 سال اجباری دانسته و تمامی افرادی که در این بازه سنی هستند باید مراحل آموزشی را پشت سر بگذارد.

 اما مهم ترین شرط برای پذیرش دانش آموز در این کشور، داشتن معدل بسیار خوب و اخذ پذیرش از یک مدرسه در هلند است. پس از ترجمه مدارک و ارائه آن به کنسولگری هلند، افراد می توانند برای تحصیل در مدارس هلند نیز ویزای تحصیلی هلند دریافت کنند.

مدارس در هلند به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند. مدارس دولتی پیرو هیچ دین و جریان خاصی نیست و صرفاً توسط دولت هلند اداره می شود. معمولاً تحصیل در مدارس دولتی هلند رایگان است. اما برای تحصیل در مدارس غیر دولتی در هلند علاوه بر پرداخت هزینه باید بدانید که آن ها توسط یک دین خاص یا یک فلسفه خاص مدیریت می شود.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی هلند

تمکن مالی ویزای تحصیلی هلند جزو مواردی است که اگر شما نتوانید آن را اثبات کنید، امکان ریجکت شدن مدارکتان حتمی است. اثبات تمکن مالی یعنی شما باید به وسیله برخی مدارک بانکی و درآمدی، به دولت هلند اثبات کنید شما توانایی پرداخت هزینه های دانشجویی و زندگی در این کشور را دارید.

طبق اعلام اداره مهاجرت هلند در سال جدید (2024) حداقل هزینه ای که یک دانشجو باید بتواند در سال آن را پرداخت کند، حدود‌ 10 هزار و 440 یورو است. یعنی هر دانشجو باید بتواند حداقل ماهیانه حدود 870 یورو برای تحصیل و گذران زندگی در این کشور درآمد داشته باشد.

همچنین دانشجویان بین المللی باید برای درخواست ویزا هزینه ای حدود 171 یورو پرداخت کنند که باید این مبلغ را به صورت نقدی همراه با مدارک به کنسولگری یا سفارت هلند در کشور خود پرداخت کند.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی در هلندتمکن مالی برای ویزای تحصیلی در هلند

 مدارک لازم برای ویزای تحصیلی هلند

داشتن مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هلند جزو شرایط مهمی است که شما باید قبل از ارائه درخواست به کنسولگری،‌ آن ها را آماده داشته باشید. داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه، عکس پاسپورتی، مدرک زبان هلندی یا انگلیسی، مدارک اثبات تمکن مالی و بیمه بین المللی هم جزو شرایط مهمی است که در اخذ ویزای تحصیلی هلند موثر است.

اقامت پس از تحصیل در کشور هلند

از ویژگی های مهم تحصیل در هلند اقامت پس از تحصیل است. پس از فارغ التحصیلی در یکی از موسسات آموزشی یا دانشگاه های هلند، شما می توانید درخواست اقامت در این کشور ارائه دهید.

مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه های هلند، دوره تحصیلی بالای یک سال و گذراندن بیش از 50 درصد از واحدهای درسی خود جزو مهمترین شرایطی است که کشور هلند برای درخواست اقامت مشخص کرده است.

 پس از ارائه مدارک و بررسی درخواست شما برای اقامت در این کشور، در صورت تایید، به شما اقامت دو ساله تعلق میگیرد و شما میتوانید در این کشور علاوه بر اقامت، مشغول به کار شوید.

انواع ویزای تحصیلی هلند

افرادی که برای تحصیل در هلند اقدام می کنند باید بدانند که دو نوع اقامت برای آن ها قابل صادر شدن است. به صورت کلی ویزاهای تحصیلی هلند به دو دسته MVV و VVR تقسیم می شوند که هر کدام از آنها برای مقاطع خاصی قابل استفاده است.

ویزای MVV یک نوع ویزای موقتی است که برای دانشجویان بین المللی صادر می شوند. این ویزا برای آن دسته از افرادی است که کشورشان جزو اتحادیه اروپا محسوب نشود.

نکته مهم پس از دریافت این ویزا این است که دانشجویان باید پس از ورود به هلند و مراحل ثبت نام در دانشگاه و طی کردن بخشی از تحصیل، برای دریافت ویزای VVR به سازمان مهاجرت هلند مراجعه و درخواست ویزای دائم را داشته باشند.

ویزای VVR اما یک ویزای تقریباً دائمی است که دانشجویان بین المللی برای داشتن تحصیل و شغل در هلند باید آن را دریافت کنند. شرط اصلی برای دریافت این نوع ویزا گذراندن حداقل 50 درصد از واحدهای درسی است که در هلند مشغول به تحصیل آن است.

 پس از آن شروطی مانند تمکن مالی، بیمه بین المللی و بسیاری از موارد دیگر که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ویزای همراه تحصیلی هلند

از مهم ترین دغدغه دانشجویان برای تحصیل در هلند، همراه بودن اعضای خانواده در این کشور است. با استفاده از ویزای همراه تحصیلی هلند، اعضای خانواده دانشجویان بین المللی اعم از همسر و فرزندان زیر 18 سال خانواده در کشور هلند تحصیل و یا اقامت داشته باشند.

داشتن گذرنامه معتبر، دو قطعه عکس پاسپورتی، تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیل، ارائه کپی مدارک تحصیلی، اثبات شرایط و تمکن مالی، بهره مندی از بیمه سلامت بین المللی، تاییدیه پذیرش تحصیلی در هلند از جمله مهم ترین مدارکی است که دانشجویان متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی و ویزای همراه باید داشته باشند.

دارا بودن شرایط مالی مناسب یا به اصطلاح تمکن مالی، جزو شرایط مهم تحصیل در هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلند است. شما باید بتوانید با ارائه برخی از مدارک بانکی خود، اثبات کنید که تمکن کافی از نظر مالی را برای حضور در این کشور دارا هستید و می توانید هزینه های تحصیل و نیازهای زندگی خود را پرداخت کنید.

ارائه مدارکی مانند گردش حساب بانکی، ارائه نامه تمکن مالی از سوی یک موسسه یا فرد معتبر، دریافت گواهی تمکن مالی از بانک، اثبات مالکیت ملک، ارائه مدارک درآمد ثابت جزو مدارکی هستند که شما میتواند برای اثبات تمکن مالی ارائه دهید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به هلند

تحصیل در هلند مانند هر کشوری هزینه هایی را در بر دارد. این هزینه ها نسبت به انتخاب محل تحصیل، رشته تحصیلی، دوره آموزشی و محل زندگی متغیر است.

به طور میانگین برای تحصیل و زندگی در کشور هلند شما باید هزینه ای بین 6000 تا 20000 را برای تحصیل و هزینه ای بین 8000 تا 15000 یورو را در نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در هلند با توجه به سبک زندگی و محل زندگی شما متفاوت خواهد بود.

ویزای تحصیلی در هلندویزای تحصیلی در هلند

روش های اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هلند

برای درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های هلند، باید مدارک خود را به صورت آنلاین یا از طریق پست ارسال کنید. برخی از دانشگاه ها ممکن است مصاحبه حضوری نیز داشته باشند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی هلند

پس از درخواست ویزای تحصیلی هلند، معمولا این روند ممکن چند ماهی به طول خواهد انجامید. اولین قدم برای درخواست ویزای تحصیلی کشور هلند، متقاضیان باید ابتدا وارد وب سایت کنسولگری هلند شوند و فرمی که قبلا تکمیل کرده بودند را همراه با مدارک نامبرده شده ارسال کنند. این مدارک در قسمت ویزای تحصیلی همین مقاله به صورت مفصل توضیح داده شده است.

اما ممکن است علاوه بر تمامی این موارد، از سوی کنسولگری چند مدرک دیگر مانند انگیزه نامه، توصیه نامه و یا نمونه کارهای تحصیلی و کاری را از شما درخواست کنند که شما باید از قبل آن ها را آماده داشته باشید. پس از تکمیل فرم درخواست ویزا و جمع آوری مدارک مورد نیاز، باید آنها را به سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود ارسال کنید.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی هلند در حال حاضر 113 یورو است. پس از درخواست ویزای تحصیلی شما، سفارت یا کنسولگری هلند آن را بررسی و در صورت تایید آن، ویزای شما برای یک سال صادر می شود که شما می توانید پس از پایان اعتبار ویزا آن را تمدید کنید.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

دوره های آموزشی در دانشگاه های هلند عمدتاً به گونه ای طراحی شده اند که ارائه دروس به زبان انگلیسی باشد. بنابراین دانشجویان بین المللی نیاز به مدرک زبان معتبر برای تحصیل در هلند ندارد. تحصیل در هلند به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

ویزای تحصیلی هلند بدون مدرک زبان

اخذ ویزای تحصیلی نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان ندارد و معمولاً دانشگاه ها و موسسات آموزشی به دانشجویان بین المللی خود دوره های آمادگی زبان را ارائه خواهند کرد. اما با این حال برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بدون مدرک معتبر زبان، شما نیاز دارید تا مدارکی مانند مدرک تحصیلی معتبر، ارزیابی و اثبات تمکن مالی، تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به بالا و از همه مهمتر ارائه مدرک و نمره قابل قبول در آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل است. برای اخذ ویزای تحصیلی هلند بدون مدرک زبان به سایت الیت پس مراجعه کنید

تحصیل رایگان در هلند

همانگونه که در مطالب قبلی عنوان شد، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان است اما دانشجویان باید با این حال هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.

بورسیه تحصیلی هلند

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی هلند اقدام کنند. بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان کمک می‌کند تا هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را در این کشور تأمین کنند.

امکان ریجکت شدن

یکی از مواردی که دانشجویان و یا متقاضیان تحصیل در هلند با آن مواجه می شوند، ریجکت شدن است. ریجکت شدن زمانی اتفاق می افتد که مدارک شما ناقص و یا مشکلی در روند درخواست شما به وجود بیاید.

موارد مهمی مانند نقص مدارک هویتی، اثبات نشدن مدارک تمکن مالی یا پوشش بیمه ای، اثبات نشدن بازگشت به کشور و عدم دریافت نمره قابل قبول در دوره های زبان جزو مهمترین علل در ریجکت شدن است.

پیشنهاد الیت پس به شما این است که قبل از ارائه مدارک حتما یا یک مشاوره دقیق و مناسب، تا حد زیادی از ریجگت شدن مدارک خود جلوگیری نمایید. در برخی از موارد خاص حتی شما میتوانید از وکیل مهاجرت استفاده کنید تا مسیر هموار تری را برای دریافت ویزای تحصیل در هلند داشته باشید.

ویزای تحصیلی هلندویزای تحصیلی هلند

مسکن، مهم ترین مشکل پس از اخذ ویزا

داشتن مسکن مناسب در هلند همیشه یکی از دغدغه های مهم دانشجویان است. به نوعی که برخی از دانشجویان بین المللی برای اقامت در این کشور مجبور می شوند تا کیلومترها دورتر از مراکز آموزشی خود مسکن تهیه کنند.

این نکته را هم فراموش نکنید به کشور هلند در حال حاضر با مشکل شدید مسکن رو به رو است و همه مراکز آموزشی در هلند دارای مسکن دانشجویی نیستند.

پس اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی در هلند را دارید باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید و هرچه سریعتر برای فراهم کردن آن اقدامات لازم را صورت دهید. هزینه اجاره یک مسکن در هلند به طور متوسط بین 3 الی 600 یورو خواهد بود که طبیعتاً هر مقدار از مرکز شهر به شهرهای کوچک تر بروید، این هزینه کاسته خواهد شد.برای آگاهی از محدودیت سنی برای تحصیل در هلند به سایت الیت پس مراجعه کنید

میانگین حقوق بر اساس میزان تحصیلات در هلند

بر طبق آمار میانگین خالص درآمد در هلند ، سالیانه حدود 41.000 یورو می باشد.

البته مانند تمام کشورها، میزان درآمد به عوامل مختلفی بستگی دارد.  از جمله سن، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی و محل زندگی. برای مثال: میانگین حقوق سالانه برای افراد 25-45 سال، حدود 36000 یورو و برای افراد 45-65 سال، حدود 42000 یورو می باشد و افراد خارج از این محدوده سنی، حقوق کمتری دریافت می کنند.

میانگین حقوق بر اساس میزان تحصیلات به شرح زیر است:

مدرک لیسانس و بالاتر 46.665
مدرک فنی حرفه ای 32.695
مدرک دیپلم 36.500
بی سواد 28.535

از جمله تفاوتی که در میزان درآمد تاثیرگذار می باشد، رشته تحصیلی شماست که در جدول زیر به برخی از پرتقاضاترین رشته ها اشاره شده است:

Finance

حسابداری 45.000 یورو در سال
تحلیلگر مالی 47.913 یورو در سال
دستیار امور مالی 39.191 یورو در سال

IT

توسعه دهنده نرم افزار 64.500 یورو در سال
تحلیل آماری 42.942 یورو در سال
مدیریت آی تی 66.149 یورو در سال

Engineering

تکنسین طراحی صنعتی 53.670 یورو در سال
مهندسی تعمیر و نگهداری 42.250 یورو در سال
مهندسی عمران 49.527 یورو در سال

Healthcare

پرستاری 35.000
دارو سازی 42.000
دندان پزشک 58.975

همچنین میانگین حقوق سالانه ، به تفکیک شهرهای هلند، در جدول زیر قابل مشاهده است:

آمستردام 52.000
لاهه 50.000
آیندهوون 50.000
روتردام 47.000
اوترخت 47.000
نیمیخن 45.000
آلمیره 44.000
بردا 44.000
خرونینگن 41.000
تیلبرگ

39.0

00

آمستردام در مقایسه با سایر شهرهای هلند، با توجه به موقعیت اقتصادی بهتر، حقوق بیشتری نیز برای کارمندان در نظر می گیرد.

مشاغل پر درآمد در هلند

جراح 192.000 یورو در سال
قاضی 168.100 یورو در سال
وکیل 113.000 یورو در سال
مدیر بانک 102.000 یورو در سال
مدیرعامل اجرایی 125.700 یورو در سال
مدیر ارشد مالی 114.000 یورو در سال
متخصص ارتودنسی 164.000 یورو در سال
خلبان 99.800 یورو در سال

سخن آخر

تحصیل در هلند می تواند تجربه ای ارزشمند برای شما باشد. اگر قصد تحصیل در هلند را دارید، باید با شرایط و قوانین ویزای تحصیلی این کشور آشنا شوید. کادر مجرب الیت پس با سال ها تجربه در زمینه ارائه مشاوره های مهاجرتی و تحصیلی، میتواند شما را در تمام مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند یاری کند. شما می توانید با استفاده از مشاوره های تخصصی و حرفه ای این گروه با اطمینان بیشتری اقدام به تحصیل در این کشور کنید.