سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط تحصیل در کشور انگلیس

تحصیل در انگلیس با توجه شرایط اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی و همچنین دریافت اقامت طولانی‌مدت یک انتخاب مهم برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. تحصیل در انگلیس مزیت‌های فراوانی از جمله استفاده از فضا و فرهنگ زندگی بالا را دارد که هر دانشجویی می‌تواند رؤیای آن را در سر بپروراند.

 

برای تحصیل در انگلیس داشتن مدرک زبان و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی جزو مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلیس است. انگلیس باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی و همچنین روابط بین‌المللی با سایر کشورها به محیطی امن و با سطح علمی بالا تبدیل شده است و حضور دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند به ساخت آینده‌ای بهتر برای آنان مبدل شود.

تیم مهاجرتی الیت پس با تسلط و آشنایی در خصوص امور مهاجرتی و همچنین آشنایی با مقررات دانشگاه‌های انگلیس می‌تواند به متقاضیان کمک کند تا مسیر هموارتری را برای به‌دست‌آوردن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور طی کنند.یکی از موسساتی که ویزای تحصیلی انگلستان را پشتیبانی می کند الیت پس است

شرایط تحصیل در انگلیس

برای تحصیل در انگلیس شما باید به‌عنوان یک متقاضی شرایطی را فراهم نمایید تا بتوانید به واسطه آن از مراکز آموزشی یا دانشگاه‌های کشور انگلیس پذیرش را دریافت کنید. شروطی مانند نمره قبولی در آزمون‌های بین‌المللی زبان، تمکن مالی مناسب و نمرات بالا در مقطع قبل که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. از داشتن ویزای تحصیلی انگلیس نیز غافل نشوید.

نمره قبولی در آزمون‌های بین‌المللی زبان

کسب نمره قابل‌قبول در آزمون‌های بین‌المللی زبان مانند آیلتس یا تافل از جمله شرایط مهمی است که هر متقاضی باید آن را داشته باشد. برخی از افراد در آزمون‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند؛ اما موفق به کسب نمره قبولی در آن نمی‌شوند. طبق اعلام دولت انگلستان حداقل نمره قبولی برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های این کشور، نمره 6 الی 6.5 است.

تمکن مالی مناسب

میزان تمکن مالی مناسب برای حضور و تحصیل در کشور انگلستان طبق اعلام دولتِ این کشور مبلغی حدود 13 هزار یورو برای یک سال است. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در انگلیس هستند، باید با استفاده از مدارک شغلی یا بانکی بتوانند به دولت انگلستان اثبات کنند که توانایی پرداخت هزینه زندگی و تحصیل که حدود 13 هزار یورو در سال است را دارند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این مبلغ برای سایر شهرهای انگلیس است و مبلغ تمکن مالی برای تحصیل و زندگی در شهر لندن متفاوت است. مبلغ تمکن مالی برای این شهر حدود 14 هزار یورو اعلام شده است.

نمرات بالا در مقطع قبل

برای تحصیل در انگلیس باید بدانید که داشتن معدل و نمرات بالا در مقطع قبلی شما بسیار مؤثر است. شما متقاضی تحصیل در هر مقطعی که باشید، باید نمره بالایی را در مقطع قبلی به دست آورده باشید تا بتوانید از دانشگاه‌های این کشور تأییدپذیرش را دریافت نمایید.

تحصیل در انگلیستحصیل در انگلیس

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه انگلستان

ارائه مدارک لازم برای دریافت تحصیل در انگلیس به دو دودسته اجباری و در صورت نیاز تقسیم می‌شوند. مدارک اجباری که توسط سفارت به‌صورت عمومی اعلام می‌شود، اما برخی از مدارک نیز وجود دارد که سفارت انگلیس مطابق با شرایط شما و یا شرایط تحصیل از شما تقاضا
می‌کند و شما ملزم به ارائه آن‌ها هستید. مدارک اجباری عبارت‌اند از:

  1. پاسپورت
  2. شناسنامه
  3. کارت ملی
  4. مدرک تحصیلی مقاطع گذشته
  5. مدرک زبان بین‌المللی
  6. نامه تأییدپذیرش از سوی دانشگاه‌های انگلیس
  7. رسید پرداخت هزینه ویزا
  8. فرم درخواست ویزت برای تحصیل در انگلیس
  9. مدارک اثبات تمکن مالی
  10. عکس پاسپورتی

اما برخی از مدارک اجباری نیست، ولی ممکن است از طرف سفارت به شما اعلام شود که آن‌ها را ارائه کنید. این مدارک معمولاً شمال موارد زیر است:

  1. سند ازدواج
  2. گواهی سلامت روان
  3. گواهی سلامت پزشکی «برای بیماری‌های خاص»
  4. رضایت‌نامه والدین «برای متقاضیان زیر 18 سال»
  5. مدارک شغلی مرتبط
  6. توصیه‌نامه
  7. انگیزه‌نامه

از میان مدارک عنوان شده، مدارک هویتی، مدارک تحصیلی و مدارک اثبات تمکن مالی از مهم‌ترین مدارکی است که هر متقاضی باید آن را ارائه کند. درصورتی‌که مدارک شما ناقص یا مخدوش باشد، احتمال ریجکت‌شدن درخواست و مدارکتان وجود دارد. بهره‌گرفتن از مشاوره‌های مهاجرتی تیم مهاجرتی الیت پس می‌تواند به شما کمک کند تا مدارکتان کامل بررسی و نواقص احتمالی را نیز برطرف نمایید.

مقاطع تحصیلی انگلیس

مقاطع تحصیلی که در کشور انگلیس وجود دارد تفاوت‌هایی با سیستم آموزشی کشور ایران دارد. اولین عمده تفاوت سیستم آموزشی کشور انگلیس با کشوری مانند ایران، وجود دوره‌های قبل از ورود به دانشگاه یا به‌اصطلاح دوره‌های پایه است. اما به‌طورکلی مقاطع تحصیلی انگلیس شامل دوره ابتدایی، دوره دبیرستان، دوره‌های آمادگی قبل از ورود به دانشگاه «فاندیشن، A-level»، دوره کارشناسی، دوره کارشناسی‌ارشد و دوره دکتری می‌شود.

همچنین بعد از دوره دکتری، دانشجویان می‌توانند در صورت علاقه‌مندی و توان علمی بالا، در دوره‌های پیشرفته و تخصصی مانند Pre PhD و Pre master شرکت نمایند.

تحصیل در انگلیس با مدرک دیپلم

برای تحصیل در انگلیس با مدرک دیپلم، شما به‌عنوان متقاضی باید مدرک زبان بین‌المللی داشته باشید. نظام آموزشی در کشور انگلیس مقداری با نظام آموزشی در کشور ایران متفاوت است و به عبارتی باید مدرک دیپلم توسط وزارت آموزش انگلیس بررسی شود و در صورت نیاز، دوره‌های خاص برای تکمیل دروس مدرک دیپلم اخذ شده از کشور ایران را پشت سر گذاشته شود.

پس از بررسی‌های لازم در خصوص مدرک ارائه شده، متقاضیان می‌توانند با شرکت در دوره‌های مانند فاندیشن «FOUNDATION» یا
 A-level مجوز موردنظر برای تحصیل در این کشور را داشته باشند. حتماً این مورد را در نظر داشته باشید که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی گذراندن دوره A-level از مهم‌ترین ملاک‌ها محسوب می‌شود.

دوره فاندیشن یا FOUNDATION

دوره فاندیشن یا به‌اصطلاح انگلیسی FOUNDATION به‌نوعی همان دوره پیش‌دانشگاهی محسوب می‌شود و معمولاً برای متقاضیانی است که متقاضی ورود به دانشگاه‌های انگلیس هستند. این دوره برای افراد 17 الی 9 سال در نظر گرفته شده و پیش‌نیاز مهمی برای ورود به دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور به شمار می‌رود. این دوره حدود 9 الی 12 ماه طراحی شده است که بسته به نوع تحصیل و نیاز هر متقاضی قابل‌تغییر است.

دوره A-level

دوره A-level  یا به‌اصطلاح Advanced Level جزو مهم‌ترین دوره‌هایی است که متقاضیان تحصیل در انگلیس باید آن را پشت سر بگذارند. نکته مهم در خصوص این دوره، این است که دوره  A-level صرفاً برای متقاضیانی است که دوره دبیرستان و یا پیش‌دانشگاهی خود را به اتمام رسانده‌اند و اکنون آماده تحصیل در انگلستان هستند.

متقاضیان با شرکت در این دوره و آزمون نهایی آن باید بتوانند نمره قبولی بین A  تا E را دریافت نمایند. این دوره به‌نوعی یک دوره آموزش عالی به مدت دو سال است که دانش‌آموزان مطابق با رشته‌ای که برای تحصیل در دانشگاه انتخاب نموده‌اند، در کلاس‌های آن شرکت و آزمون نهایی نیز بر همین اساس طراحی می‌شود.

شرط معدل برای تحصیل در انگلستان

کشور انگلیس جز کشورهایی به شمار می‌رود که دریافت ویزای دانشجویی در آن آسان نیست و باید شرایط زیادی را داشته باشید. از جمله شرایط مهمی که دولت انگلستان برای متقاضیان تحصیل در انگلیس قرار داده است، شرط معدل است.

 برای مقاطعی مانند کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد داشتن حداقل نمره معدل 14 برای دریافت مجوز تحصیل در انگلیس لازم است اما برای مقطع دکتری به دلیل تخصصی و مهم بودن این مقطع حداق نمره قابل قبول نمره معدل 16 است.

در نظر داشته باشید که دانشجویانی که معدل آن‌ها کمتر از 14 می باشند نیز می توانند برای تحصیل در انگلیس اقدام نمایند. این دسته از دانشجویان می توانند با کمک برخی از شرایط دیگر مانند نمره قبولی بالا در آزمون بین المللی زبان یا کسب نمره بالا در آزمون های ورودی که دانشگاه ها برای متقاضیان قرار می دهند بتوانند نمره پایین معد خود را تا حد چشمگیری پوشش دهند.

تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان

تحصیل بدون داشتن مدرک زبان به‌طورکلی غیرممکن است. تمامی دروسی که در دانشگاه‌های انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و لازمه حضور در این کشور و تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آن داشتن مدرک زبان  برای فهم هرچه بهتر مطالب درسی است.

بااین‌حال برخی از مؤسسات آموزشی در این کشور هستند که به متقاضیان این امکان را می‌دهند که پس از اخذ پذیرش تا یک‌زمان مشخص مدرک زبان خود را ارائه کنند. حداقل نمره قبولی در آزمون‌های بین‌المللی 6 الی 6.5 است.

اما اگر متقاضیان در شرایط خاصی مانند تجربه زندگی یا تجربه اشتغال در یک محیط انگلیسی‌زبان را داشته باشند، می‌توانند با انجام تست‌هایی تسلط خود را در زبان انگلیسی اثبات کنند و دیگر نیازی به کسب مدرک بین‌المللی زبان نخواهند داشت.

تحصیل در انگلیس رایگان

بر خلاف تصور عده‌ای از متقاضیان در خصوص هزینه‌های بالای تحصیل در انگلیس باید بگوییم که تحصیل در انگلیس آن هم به شکل رایگان امکان‌پذیر است. برای تحصیل رایگان در این کشور هر متقاضی می‌تواند از شرایط مختلفی که در قوانین دانشگاهی انگلیس به آن اشاره شده است را دریافت کند.

فول فاند

بورسیه تحصیلی فول فاند یک نوع بورسیه‌ای است که اگر به یک دانشجویی تعلق بگیرد، تمامی هزینه‌های تحصیل، آموزش، زندگی و مابقی هزینه‌ها به مدت سه سال رایگان خواهد بود. این نوع بورسیه معمولاً به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می‌گیرد که توانایی شرکت در پروژه‌های مختلف پژوهشی و علمی را که توسط دانشگاه‌های این کشور در حال انجام است را دارند.

بورسیه تحصیلی خاص

برخی از دانشجویان هستند که برای تحصیل در انگلیس شرایط علمی و توانایی علمی خوبی دارند، اما از نظر مالی شرایط مطلوبی ندارند. به همین دلیل برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در انگلیس وجود دارد که به دانشجویان بین‌المللی با این شرایط وام یا کمک‌هزینه تحصیلی اعطا می‌کند. دانشجویان باید پس از گذراندن تحصیل و فارغ‌التحصیلی و مشغول به کار شدن در این کشور، این هزینه‌ها را پرداخت نمایند.

برتری تحصیلی و علمی

برتری تحصیلی و علمی از جمله مواردی است که به سبب آن دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از بورسیه فول فاند بهره ببرند. در این نوع از بورسیه که طبق شایستگی علمی به افراد تعلق می‌گیرد، باید متقاضیان با استفاده از مقالات علمی منتشر شده از خودشان یا از طریق شرکت در پروژه‌های علمی خود این شایستگی را به دانشگاه‌های انگلیس اثبات کنند.

همچنین از مواردی که می‌تواند برای دستیابی به این نوع بورسیه شود، داشتن توصیه‌نامه از یک استاد با رتبه علمی بالا است که در آن از شایستگی‌ها و توانایی‌های علمی شما گفته و آن‌ها را تأکید می‌کند.

تحصیل در انگلیستحصیل در انگلیس

بورسیه تحصیلی خصوصی

در بورسیه تحصیلی خصوصی برخی از سازمان‌ها و مؤسسات در کشور انگلیس به دلیل مهارت یا سطح علمی برخی از دانشجویان، آنان را بورسیه می‌کنند که در این نوع از بورسیه تمامی هزینه‌های تحصیل مانند هزینه مسکن، آموزش، حمل‌ونقل و سایر هزینه‌ها بر عهده آن مؤسسه خاص است.

شرایط سنی تحصیل در انگلیس

برای تحصیل در انگلیس یکی از شرایطی که وجود دارد، شرط سنی است. شرط سنی برای هر مقطعی متفاوت است. تفاوت اصلی این است که دانشجویان در صورت لزوم باید دره پایه یا همان آمادگی برای ورود به دانشگاه را نیز پشت سر گذاشته باشند.

شرط سنی تحصیل در انگلیس برای مقطع پایه و کارشناسی

شرط سنی برای مقطع آمادگی یا به‌اصطلاح مقطع پایه پیش از ورود به دانشگاه 17 الی 18 سال است. شرط سنی برای مقطع کارشناسی یا همان لیسانس داشتن حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 21 الی 22 سال است. دانشجویان بین المللی می توانند پیش از 18 سالگی نیز وارد مقطع کارشناسی شوند ولی این به شرطی است که در طول اولین دوره تحصیل خود در مقطع کارشناسی 18 سال تمام شود.

شرط سنی برای تحصیل در انگلیس برای مقطع کارشناسی‌ارشد

در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز شرط سنی بالای 21 سال در نظر گرفته شده است. همچنین برای این مقطع طبق اعلام دولت حداکثر سن حدود 30 الی 31 سال در نظر گرفته شده است. نکته حائز اهمیت در این مقطع آن است که بررسی شرایط سنی مورد نظر در این مقطع در برخی از دانشگاه های انگلیس از طریق مدیران آن انجام می شود.

شرط سنی برای تحصیل در انگلیس برای مقطع دکتری

اما نکته مهم و حائز اهمیت، شرط سنی در مقطع دکتری است که هیچ محدودیتی برای ورود به این مقطع از نظر سنی وجود ندارد. برای ورود به مقطع دکتری مدارک و مدارج علمی دانشجویان توسط دانشگاه‌های انگلیس بررسی می‌شود و در صورت داشتن صلاحیت‌های علمی مورد تأیید، می‌توانند بدون درنظرگرفتن شرط سنی وارد مقطع دکتری شوند.

هزینه تحصیل در انگلیس

هزینه‌های تحصیل در انگلیس باتوجه‌به مقطعی که در آن مشغول به تحصیل هستید یا دولتی و خصوصی‌بودن آن متفاوت است. همچنین علاوه بر تمامی این موارد، محل و نوع مرکز آموزشی که شما انتخاب نموده‌اید در هزینه‌های تحصیل تأثیر مستقیم خواهد داشت.

هزینه تحصیل در انگلیس در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان

 هزینه تحصیل در مدارس انگلیس باتوجه‌به دولتی و خصوصی‌بودن آن نیز تغییر می‌کند. معمولاً برای تحصیل در مدارس دولتی انگلیس هزینه‌ای بالغ بر 1300 الی 19 هزار پوند باید پرداخته شود. این هزینه برای تحصیل در مدارس خصوصی انگلیس حدود 25 هزار پوند الی 45 هزار پوند برآورد می شود.

هزینه تحصیل در  انگلیس در مقطع پایه و کالج

هزینه تحصیل در مقطع پایه یا آمادگی قبل از ورود به دانشگاه بین 20 هزار پوند الی 50 هزار پوند است که با توجه به نوع رشته تحصیلی و محل تحصیل متغییر است. کالج ها نیز با توجه به نوع دروس ارائه شده و همچنین با توجه به محل قرارگیری و فاصبه آن با مراکر شهر تغییر خواهد داشت.

هزینه تحصیل در انگلیس در مقاطع کارشناسی

برای تحصیل در انگلیس آن هم در مقطع کارشناسی یا همان لیسانس به طور سالانه حدود 12 هزار پوند الی 37 هزار پوند تخمین زده می شود اما طبق تجربه دانشجویان بین المللی که در رشته های مختلف این کشور مشغول به تحصیل هستند، میانگین هزینه حدود 23 هزار پوند اعلام شده است.

هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی‌ارشد

همچنین برای مقطع کارشناسی‌ارشد نیز هزینه تحصیل به طور سالانه حدود 10 هزار پوند الی 40 هزار پوند تخمین زد می شود که این هزینه با توجه به استفاده دانشجویان از مزایای بورسیه و حتی انتخاب رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود.

هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری

هزینه تحصیل در مقطع دکتری کشور انگلیس بسیار متغیر است. زیرا دانشجویان دکتری معمولاً هزینه‌های تحصیلشان بسته به نوع دانشگاه و رشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال دانشجویان دکتری در دانشگاه آکسفورد درصورتی‌که از مزیت بورسیه استفاده نکنند سالانه حدود 100 هزار پوند باید هزینه تحصیل داشته باشند.

اما به‌طورکلی و طبق تجربه برخی از دانشجویان در این مقطع، هزینه‌های تحصیل در مقطع دکتری بین 15 الی 40 هزار پوند اعلام شده است.

تحصیل در انگلیس کارشناسی‌ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد آن هم در کشوری مانند انگلیس که هر ساله پذیرای حدود 430 هزار دانشجوی بین المللی است، خود نشان دهنده کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور است. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر دارا بودن حداقل سن 20 الی 21 سال، شما باید مقاطع قبلی را نیز با موفقیت و معدل بالا پشت سر گذاشته باشید. دوره های آموزشی که در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد معمولا به دسته های زیر تقسیم می شوند که اکثر دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این دوره ها هستند.

  1. کارشناسی‌ارشد هنر
  2. کارشناسی‌ارشد فلسفه
  3. کارشناسی‌ارشد نامه‌نگاری
  4. کارشناسی‌ارشد تحقیقات و پژوهش
  5. کارشناسی‌ارشد علوم

شیوه‌های تدریس در مقطع کارشناسی‌ارشد کشور انگلیس

در دوره کارشناسی‌ارشد انگلیس به دو شیوه Taught programmes و Research Masters دروس دانشگاهی تدریس می‌شود.

شیوه تدریس  Taught programmes

به این شیوه به‌اصطلاح شیوه آموزش‌محور گفته می‌شود. در این دوره دانشجویان مانند دوره‌های دبیرستان و کارشناسی دروس خود را به‌صورت تئوری تحصیل می‌کنند و پس از آن در یک آزمون جامع شرکت می‌کنند.

شیوه تدریس Research Masters

به این شیوه  به‌اصطلاح شیوه پژوهش‌محور گفته می‌شود که در آن دانشجویان باید حول محور یک موضوع خاص تحقیق و پژوهش انجام دهند که آن را به‌عنوان پایان‌نامه خود ارائه دهند. این نوع شیوه تدریس معمولاً به افرادی پیشنهاد داده می‌شود که تمایل دارند تا به‌صورت تخصصی رشته خود را ارائه دهند.

تحصیل در انگلیس دکتری

تحصیل در مقطع دکتری آن هم در کشوری مانند انگلیس که جزو کشورهایی به شمار می‌رود که دانشگاه‌های برتری مانند آکسفورد در آن قرار دارد، آسان نخواهد بود. اخذ پذیرش در مقطع دکتری مستلزم ارائه پروپوزال‌های دقیق و همچنین کسب آیلتس 7 است. علاوه بر این موارد برای تحصیل در این مقطع باید معدل بالایی نیز در مقاطع گذشته داشته باشید.

طول مدت دوره مقطع دکتری نیز 3 یا 6 ساله است. دوره 3 ساله برای دانشجویانی است که به صورت تمام وقت تحصیل می کنند و دوره 6 ساله نیز برای دانشجویانی است که به صورت نیمه وقت تحصیل می کنند مورد استفاده است. در این دوره دانشجویان توسط یک استاد راهنما مدیریت می شوند و بیشتر بر روی پروژه های تحقیقاتی و علمی خود متمرکز هستند.

تحصیل پزشکی در انگلیس

تحصیل در رشته‌های پزشکی انگلیس مستلزم پرداخت هزینه سالانه حدود 40 هزار پوند است. رشته های پزشکی همیشه جزو رشته های پر متقاضی محسوب می شوند و دانشجویان می بایست برای پذیرش در این رشته ها علاوه بر اینکه شرایط عمومی برای تحصیل در انگلیس را داشته باشند باید در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور نیز شرکت نمایند و مجوز ورود به این رشته ها را داشته باشند.

داشتن توصیه‌نامه از جمله مواردی است که می‌تواند باعث شود تا در اخذ پذیرش رشته پزشکی مسیر هموارتری را طی کنید. رشته‌های فیزیوتراپی، دندانپزشکی، داروسازی و بینایی‌سنجی از جمله رشته‌های پزشکی هستند که متقاضیان بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارند و یا به‌اصطلاح از محبوبیت بیشتری در بین دانشجویان دارند.  

تحصیل در انگلیس دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی به‌عنوان یکی از رشته‌های پر درآمد به شمار می‌رود که بیشتر دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در انگلیس این رشته را انتخاب می‌کنند. در آمد فوق‌العاده این رشته می‌تواند باعث شود که هزینه‌های بالای این رشته تحصیلی در طول دوره‌های مختلف تا حدی قابل‌تحمل باشد.  داشتن مدرک دوره A-Level جزو شرایط بسیار مهمی است که اگر شما نتوانید آن را کسب کنید، اجازه تحصیل در رشته دندان‌پزشکی را نخواهید داشت.

بهترین دانشگاه انگلیس برای رشته دندانپزشکی دانشگاه King’s College London است که متقاضیان می‌توانند در گرایشان مختلفی از جمله ارتودنسی، اندودنسی، بهداشت دهان و دندان و سایر گرایش‌های این رشته مشغول به تحصیل شوند. این دوره حدود 4 الی 6 سال بسته به نوع گرایش انتخابی متغیر است و هزینه‌ای حدود 60 هزار پوند در سال هزینه تحصیل خواهد داشت.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

دانشجویان بین‌المللی ابتدا پس از اخذ پذیرش توسط دانشگاه‌های کشور انگلیس، یک ویزای موقتی دریافت می‌کنند که پس از گذراندن بخش از تحصیل، موظف هستند با پرداخت هزینه‌ای آن را به ویزای طولانی‌مدت تبدیل کنند. مهاجرت تحصیلی به انگلیس و تحصیل در انگلیس می‌تواند شیرین‌تر شود، آن هم زمانی که شما بتوانید ویزای دائم خود را دریافت نمایید.

پس از فارغ‌التحصیلی و طبق درخواست شما، کشور انگلیس به شما که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اید، این فرصت را می‌دهد که یک شغل تمام‌وقت برای خودتان داشته باشی. در طی این مدت به شما یک ویزای 12ماهه فارغ‌التحصیلی ارائه می‌شود.

 شما پس از این تاریخ، می‌توانید در صورت اشتغال در این کشور، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. پس از گذشت 5 سال از ویزای کاری، شما می توانید برای ویزای دائم و درخواست شهروندی اقدام کنید.