سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان ممکن است؟

ویزای تحصیلی استرالیا جزو یکی از ارزشمندترین ویزاهای تحصیلی است که یک شخص می‌تواند در دوران تحصیل خود آن را دریافت کند. برای دریافت ویزای تحصلی استرالیا شما باید ابتدا بتوانید پذیر یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کشور استرالیا را دریافت کنید.

 

دریافت هر نوع ویزای تحصیلی نیازمند شرایط عمومی و شرایط خاص است که مهم‌ترین شرط در شرایط عمومی داشتن حداقل سن 18 سال است و مهم ترین شرط در شرایط خاص، بهره مندی از تمکن مالی برای تحصیل در کشور استرالیا است.

همچنین ارائه برخی از مدارک مانند مدارک هویتی، مدارک تحصیلی و برخی از مدارک بانکی از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است. توجه داشته باشید که ارائه مدارک بسیار مهم است و هرگونه نقص در مدارک یا مخدوش بودن آن‌ها سبب ریجکت‌شدن درخواست ویزای شما خواهد شد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا دارای شرایط عمومی و خاص است. شرایط عمومی مواردی مانند ارائه درخواست ویزای تحصیلی و داشتن حداقل سن 18 سال تمام است. از دیگر شرایط مهم و اختصاصی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا داشتن مدارک اثبات تمکن مالی، دریافت پذیرش از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی استرالیا، داشتن مدرک زبان بین المللی و اثبات اهداف متقاضی برای تحصیل در استرالیا است.

اثبات تمکن مالی

تمکن مالی از موارد بسیار مهمی است که هر متقاضی باید آن را به‌واسطه ارائه برخی مدارک مانند مدارک بانکی و مالی آن را اثبات کند. این مدرک برای این است که شما اثبات کنید توانایی تحصیل و زندگی در کشور استرالیا را دارید.

 زندگی همراه با تحصیل در کشور استرالیا شامل هزینه‌هایی مانند هزینه‌هایی مانند مسکن، حمل‌ونقل، غذا و هزینه‌های تحصیل است که به طور میانگین در سال 2024 حدود 62 هزار دلار استرالیا باید از طرف یک دانشجوی بین المللی پرداخت شود.

دریافت پذیرش

اخذ پذیرش تحصیلی اولین قدم در کسب ویزای تحصیلی استرالیا است. برای دریافت این مدرک، متقاضی باید بتواند با ارائه برخی از مدارک تحصیلی و ریزنمرات و حضور در برنامه مصاحبه حضوری مجوز لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را کسب نمایند.

مدرک زبان بین‌المللی

شما به‌عنوان یک متقاضی ویزای تحصیلی کشور استرالیا باید بتوانید نمرات قبولی را در آزمون‌های بین‌المللی مانند تافل یا آیلتس را دریافت کنید. نکته مهم این است که نمره قبولی همه دانشگاه‌های استرالیا برابر نیست و با یکدیگر متفاوت است.

اثبات اهداف

یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اثبات اهدافتان از تحصیل در کشور استرالیا است. در هنگام ارائه درخواست و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی شما باید در مصاحبه حضوری با افسر ویزا، اثبات کنید که هدفتان از اخذ ویزا تحصیل در این کشور است و قصد مهاجرت به‌صورت دائمی ندارید.

شرایط و قوانین ویزای تحصیلی استرالیاشرایط و قوانین ویزای تحصیلی استرالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

ارائه مدارک برای اخذ ویزای استرالیا باید بادقت انجام شود. عدم تطابق مدارک، مخدوش بودن آن‌ها و یا نقص مدارک سبب اختلال در روند اخذ ویزای تحصیلی خواهد شد. نامه پذیرش از مؤسسات آموزشی یا دانشگاه‌های استرالیا، داشتن گذرانه معتبر با اعتبار، مدارک تحصیلی، مدرک زبان، مدارک تمکن مالی و فرم درخواست ویزا از جمله مدارکی است که شما باید برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به کنسولگری یا سفارت استرالیا ارائه دهید.

همچنین برخی از مدارکی که می‌تواند در سرعت‌بخشیدن به روند اخذ ویزای تحصیلی استرالیا کمک کند شامل موارد زیر است.

  1. توصیه‌نامه
  2. انگیزه‌نامه
  3. مدارک پزشکی معتبر
  4. گواهی سلامت روان
  5. مدارک شغلی مرتبط با رشته درخواستی
  6. عکس پاسپورتی
  7. رسید واریز هزینه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

از میان مدارک بالا توصیه‌نامه می‌تواند کمک بسیار بسزایی به شما در اخذ ویزای تحصیلی استرالیا داشته باشد. در توصیه‌نامه یک فردی که از نظر رتبه علمی جایگاه مهمی دارد، سطح علمی و تسلط بر کارتان را تأیید می‌کند. همین امر می‌تواند در برخی از موارد مانند پایین‌بودن معدل یا دیگر مشکلات به شما کمک کند.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا طبق اعلام دولت این کشور حدود 700 دلار استرالیا است که این عدد برای افرادی که می خواهند از ویزای همراه تحصیلی استفاده کند حدود 450 دلار استرالیا محاسبه می شود.

همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که دانشجویانی که مدرک زبان ندارند و همزمان با تحصیل مشغول یادگیری زبان هستند، هزینه ویزای آن ها به مراتب بیشتر از مبلغی است که سوی دولت اسرالیا اعلام شده اس.

علاوه بر هزینه ویزای تحصیلی استرالیا، دانشجویان بین‌المللی باید هزینه اسکان خود را نیز بپردازند که حدود 800 دلار استرالیا برای یک ماه است. هر چند نوع سبک زندگی و محل اسکان دانشجویان نیز می تواند این عدد را کاهش یا ازایش دهد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

شما به‌عنوان متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا باید بعد از آماده‌سازی مدارک و دارابودن شرایط دریافت ویزا، مراحل زیر را برای تکمیل فرایند سپری کنید. مراحل اخذ ویزا به عبارت‌اند از:

  1. تکمیل فرم درخواست ویزا
  2. پرداخت هزینه ویزا
  3. ارسال فرم و مدارک
  4. حضور در مصاحبه حضوری سفارت

حضور در مصاحبه ممکن است در برخی از موارد صورت بگیرد. در برخی از موارد افسر ویزا برای آگاهی و تأیید کامل مدارک و همچنین سطح علمی متقاضی، آن را به سفارت دعوت می‌کند. این مصاحبه ممکن است تا چندین روز یا هفته روند اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را برای متقاضیان بیشتر کند.

مدت‌زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

پس از ارائه مدارک، ویزای دانشجویی استرالیا باتوجه‌به زمان ارائه مدارک متفاوت است. زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا معمولاً 4 الی 5 هفته زمان می‌برد. ممکن در برخی از موارد مانند نقص مدرک یا مخدوش بودن و یا حتی بنا به شرایط متقاضی مانند بیماری خاص و اراده مدارک آن به کنسولگری مقداری در روند صدور ویزا وقفه‌ای ایجاد شود.

استفاده از مشاوره‌های حقوقی و یا مهاجرتی می‌تواند به شما کمک کند تا روند سریع‌تری را برای اخذ ویزای تحصیل استرالیا داشته باشید. همچنین حضور مشاوره حقوقی یا مهاجرتی می‌تواند با بررسی دقیق مدارک موانع آینده را شناسایی و برنامه لازم برای رفع آن را تنظیم کند.

 تیم مهاجرتی الیت پس باسابقه و تجربه در زمینه مهاجرت و همچنین اخذ ویزای تحصیلی استرالیا توانسته به بسیاری از دانشجویان بین‌المللی خدمت‌رسانی کند.

ویزای تحصیلی استرالیاویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا برای افغان‌ها

شهروندان افغانی می‌توانند به دلیل شرایط خاص کشور خود راه سهل‌تری برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا طی کنند. ارائه مدارکی مانند پاسپورت یا مدرک شناسایی معتبر، عکس پاسپورتی، مدارک پزشکی تأیید شده توسط پزشک معتمد کشور استرالیا و در صورت نیاز گواهی سلامت روان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور لازم است.

ذکر این نکته هم مهم است که شهروندان کشور افغانستان باید همانند سایر متقاضیان مدرک اثبات تمکن مالی را ارائه دهند. تنها تفاوت این است که این افراد می‌توانند از سیاست‌هایی که دولت فرانسه برای آن‌ها در نظر گرفته است بیشتر بهره‌مند شوند تا در تأمین نیازهای زندگی و تحصیلی خود به مشکلی بر نخورند.

تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا مانند اکثر کشورهای سراسر دنیا شرایط پذیرش دانشجویان بین‌المللی در این کشور را مهیا کرده است. کشور استرالیا به‌عنوان یک کشور با فرصت‌های شغلی بسیار زیاد، همواره جزو گزینه‌های مهم دانشجویان بین‌المللی است.

 استفاده از اساتید با سطح علمی بالا در دانشگاه‌های استرالیا، توانسته به بالابردن سطح علمی دانشگاه‌های این کشور کمک کند. همچنین دانشجویان می‌توانند از مطالب و دروس به‌روز بهره‌مند شوند.

داشتن محیط‌ زیست متفاوت جزو مواردی است که سبب می‌شود تا دانشجویان بین‌المللی در این که کشور استرالیا را در اولویت‌های اول خود  قرار دهند. همچنین در کنار محیط‌زیست متفاوت، محیط زندگی باکیفیت باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند در این کشور از زندگی در آن لذت ببرند.

از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود استرالیا در صدر انتخاب دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی باشد، تنوع رشته‌های تحصیلی است.

 تنوع رشته‌های تحصیلی به‌گونه‌ای است که متقاضیان بتوانند به‌راحتی رشته‌ای را که دوست دارد انتخاب نمایند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب برخی از رشته‌ها طبیعتاً باعث افزایش هزینه‌های تحصیل خواهد شد.

محیط چندفرهنگی جزو مواردی است که کشور استرالیا از آن برخوردار است. محیط چندفرهنگی باعث می‌شود تا دانشجویان بافرهنگ‌های متفاوت آشنا شوند و علاوه‌برآن بتوانند دیدگاه‌های خود را در تحصیل گسترش بدهند.

کار دانشجویی در استرالیا

پس از اخذ ویزای تحصیل و اشتغال به تحصیل در این کشور، شما به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در این کشور، از شرایط کار پاره‌وقت استفاده نمایند. حداکثر استفاده از ظرفیت کار دانشجویی در دو هفته، حداکثر 40 ساعت است و بیشتر از این مجاز به کار نمی باشند.

کار دانشجویی همواره یک فرصت مناسب برای دانشجویانی است که بتوانند در کشور استرالیا هم‌زمان همراه با تحصیل، شغلی داشته باشند تا هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را به حداقل برسانند.

علاوه بر کار دانشجویی، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های کمک‌کننده مانند مسکن دانشجویی یا شرکت در پژوهش‌های علمی باعث کاهش هزینه‌های تحصیل و زندگی خود شوند.

ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، شما باید مدرک زبان را ارائه کنید. در برخی از موارد شما می‌توانید بدون ارائه مدارک زبان ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنید. این مورد به شرطی است که شما قبلاً در محیط کاری با زبان انگلیسی مشغول به کار بوده باشید.

برخی از دانشگاه‌های استرالیا نیز این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است که بعد از پذیرش و ثبتت نام مدرک زبان خود را در تاریخ مشخصی به دانشگاه ارائه دهند.

ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که در برخی از مؤسسات آموزشی یا دانشگاه‌ها، دوره‌های آموزش زبان نیز وجود دارد و دانشجوها می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

مدت‌زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

مدت زمانی که توسط دولت استرالیا برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اعلام شده است، حدود 3 الی 4 هفته است. این روند در مطلوب ترین شرایط در نظر گرفته شده است و گاهی در برخی از موارد و یا برخی از زمان ها این روند بیشتر از حد معمول خواهد شد.

درخواست مصاحبه حضوری از سوی سفارت استرالیا یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث افزایش روند درخواست ویزای تحصیلی استرالیا شود.

در برخی از موارد، برای اثبات مدارک علمی یا هویتی افراد متقاضی به سفارت دعوت و مصاحبه می‌شوند. ذکر این نکته هم حائز اهمیت که هر گونه نقص در مدارک نیز سبب افزایش مدت‌زمان بررسی و صدور ویزای تحصیلی استرالیا خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم، برای جلوگیری از هرگونه مشکلی مانند ریجکت‌شدن مدارک، از مشاوره تیم مهاجرتی الیت پس استفاده کنید.

تیم مهاجرتی الیت پس با تسلط بر قوانین کشور استرالیا و همچنین آشنایی با دانشگاه‌های این کشور، می‌تواند به متقاضیان کمک کند تا مشکلی در روند درخواست ویزای تحصیلی استرالیا به وجود نیاید.