سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای مهم در پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان متقاضیان می‌بایست شرایطی مانند حداقل سن 18 سال تمام و یا داشتن مدارک مرتبط با رشته های درخواستی داشته باشند. نکته مهم و حائز اهمیت در اخذ ویزای تحصیلی آلمان این است که تحصیل در این کشور به‌صورت رایگان نیز امکان‌پذیر است. تحصیل رایگان در آلمان به‌واسطه پذیرش در برخی از دانشگاه‌های معتبر امکان‌پذیر است.

 

همچنین وجود نرخ بیکاری بسیار پایین در آلمان این نوید را به دانشجویان بین‌المللی می‌دهد که می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود، در این کشور به‌راحتی مشغول به کار شوند. همچنین از جمله مزیت‌هایی که دولت آلمان برای دانشجویان بین‌المللی خود فراهم کرده است، ویزای همراه تحصیلی است جزو حمایت‌های اصلی محسوب می‌شود.

تحصیل در آلمان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اصلی اخذ ویزای تحصیلی آلمان، بهره‌مندی از کیفیت بالای آموزش در این کشور است. کشور آلمان همیشه به‌عنوان کشوری شناخته می‌شود که اساتید برتری را دارا است. علاوه بر این، بالابودن سطح کیفیت زندگی در آلمان سبب شده تا دانشجویان بین مللی این کشور را به‌عنوان مقصد نهایی خود در تحصیل انتخاب کنند.

همچنین داشتن شرایط شغلی پس از تحصیل در آلمان نیز باعث شده تا آلمان در میان جوامع دانشجویی زبان زد باشد. استفاده از کار دانشجویی نیز از جمله شرایطی است که در کشور آلمان برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است.

شرایط و قوانین ویزای تحصیلی آلمانشرایط و قوانین ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

اولین شرط از شرایط اصلی دریافت ویزای تحصیلی آلمان، پذیرشی است که متقاضی باید از سوی یکی از دانشگاه‌های آلمان دریافت کند. پذیرش تحصیلی قبل از ارائه  درخواست ویزای تحصیلی آلمان است که متقاضیان می‌بایست به‌واسطه مکاتبات و ارائه مدارک لازم به دانشگاه مدنظر، آن را دریافت کنند.

قبول پذیرش از سوی دانشگاه‌های معتبر نیز دارای شروط مهمی از جمله معدل بالا، ارائه ریزنمرات به‌صورت صحیح و همچنین تسلط به زبان است.

دومین مورد از شرایط عمومی دریافت ویزای تحصیلی آلمان، داشتن حداقل سن 18 سال تمام است. دانشگاه های معتبری که در آلمان وجود دارد، برای افراد بالای 18 سال رشته های بسیار متنوعی را ارائه می دهد.

سومین مورد داشتن مدرک یا تسلط به زبان آلمانی است. دروس ارائه شده در دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی است و دانشجویان بین‌المللی باید مدرک مرتبط با زبان آلمانی را پیش از ارائه درخواست ویزای تحصیلی آلمان، آن را دریافت کنند.

اثبات تمکن مالی از دیگر شرایطی است که هر کشوری برای اعطای ویزای دانشجویی آن را شرط اصلی عنوان کرده‌اند. دانشجویان باید به‌واسطه برخی از مدارک بانکی و املاکی به دولت آلمان اثبات کنند که توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را دارند.

بیمه درمانی از دیگر شروط اخذ ویزای تحصلی آلمان است. بیمه درمانی بین‌المللی این امکان را به دانشجویان بین‌المللی می‌دهد که در صورت بیماری از شرایط بیمه برای درمان خود در کشور آلمان استفاده کنند. لازم به ذکر است که این مورد نیز پیش از ارائه درخواست ویزا است و باید از قبل آماده شود.

یکی از موسساتی که ویزای تحصیلی کشور آلمان را پشتیبانی میکند الیت پس است

 

مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان متقاضیان باید مدارک خود را به بهترین و درست شکل ممکن ارائه دهند. نقص مدرک در هنگام ارائه سبب می‌شود تا در روند دریافت ویزای تحصیلی آلمان متقاضیان با مشکل روبه‌رو شوند.

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان شامل مدارک هویتی و بانکی است که عبارت‌اند از:

  1. گذرنامه معتبر (که می‌بایست اعتبار حداقل 6 ماه را داشته باشد)
  2. عکس پاسپورتی
  3. مدارک اثبات تمکن مالی
  4. درخواست ویزای تحصیلی آلمان
  5. تکمیل فرم درخواست
  6. انگیزه‌نامه
  7. مدرک زبان آلمانی
  8. بیمه درمانی
  9. گواهی سلامت (در صورت در خواست از سوی افسر ویزا)
  10. ترجمه مدارک
  11. مدارک تحصیلی (تمامی مقاطع)
  12. رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

در میان تمامی این مواردی که عنوان شد مدارکی مانند مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک هویتی و مدارک تحصیلی از درصد اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید بدون هیچ‌گونه مخدوش بودنی به سفارت ارائه شود.

بهره‌مندی از یک مشاور حقوقی یا مهاجرتی قبل از ارائه درخواست و مدارک، یکی از اصولی‌ترین کارهایی است که افراد می‌توانند انجام دهد. استفاده از مشاورین مهاجرتی سبب می‌شود تا مراحل دریافت ویزای تحصیلی آلمان به‌صورت اصولی طی شود و از اختلال در روند آن مشکلی وجود نداشته باشد.

تیم مشاوران مهاجرتی الیت پس با استفاده از تجربیات گذشته و همچنین تسلط بر قوانین حاکم در کشور آلمان و دانشگاه‌های این کشور یاری‌دهنده دانشجویان بین‌المللی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان است.

اخذ ویزای تحصیلی آلماناخذ ویزای تحصیلی آلمان

مراحل دریافت ویزای تحصیلی آلمان

اولین مرحله برای مهاجرت تحصیلی به آلمان این است که باید پس از آماده‌سازی مدارک آن‌ها را به‌صورت صحیح ارسال کنید. ارسال مدارک اگر صحیح نباشد به‌هیچ‌عنوان در روند اخذ ویزای تحصیلی آلمان قرار نخواهد گرفت.

مرحله بعدی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، حضور در مصاحبه حضوری سفارت آلمان است. سفارت آلمان در برخی از موارد از متقاضیان دعوت می‌کند تا در مصاحبه حضوری حضور پیدا کنند. حضور در این مصاحبه می‌تواند به دلایلی مانند اثبات انگیزه از تحصیل در کشور آلمان و یا در برخی از موارد اثبات مرتبه علمی افراد است.

مرحله آخر اخذ ویزای تحصیلی آلمان اعلام نتیجه از سوی سفارت است. پس از گذراندن مراحل عنوان شده و طی‌کردن زمانی حدود 1 الی 2 ماه نتیجه درخواست متقاضی اعلام خواهد شد.

ویزای تحصیلی آلمان بدون تمکن مالی

تمکن مالی از شروط اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان است و تقریباً اخذ ویزای تحصیلی بدون ارائه مدارک تمکن مالی غیرممکن است.

اما نکته مهم و حائز اهمیتی که وجود دارد این است که متقاضیان می‌توانند با قبولی در برخی از دانشگاه‌های معتبر و دولتی آلمان به‌صورت رایگان تحصل کنند.

تحصیل رایگان جزو سخت‌ترین مراحل پذیرش است، اما متقاضیان با داشتن معدل‌های بالا و همچنین سابقه‌های علمی معتبر روند این امر را تسهیل کنند.

همچنین می‌توانند در دانشگاه‌هایی درخواست پذیرش ارائه دهند که از شرایط ویژه مانند مسکن دانشجویی برخوردار باشند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای انتخاب این مورد می‌بایست از شرایط مشاوره مهاجرتی استفاده کنند.

تیم مهاجرتی الیت با تسلط بر قوانین حاکم بر دانشگاه‌های آلمان همواره توانسته رتبه بالایی در اخذ ویزای تحصیلی آلمان در دانشگاه‌های دولتی این کشور داشته باشد.

ویزای تحصیلی آلمان برای متأهلین

از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد متأهل برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان این است که چگونه خانواده خود را همراه داشته باشند. دولت آلمان برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی که متأهل هستند، سیاست‌های حمایتی تنظیم کرده است.

افراد متأهل می‌توانند هم‌زمان با ارائه درخواست ویزای تحصیلی خود، درخواست ویزای همراه تحصیلی افراد خانواده خود را نیز ارائه دهند. شرط مهم برای دریافت این امر، داشتن تمکن مالی مناسب برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی است.

تمکن مالی به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است که دولت آلمان به این باور برسد که فرد متأهل که خانواده خود را در هنگام حضور در آلمان همراه دارند، توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خانواده را داشته باشد.

مدارک لازم برای درخواست ویزای همراه تحصلی آلمان شامل همان مواردی است که فرد هنگام ارائه باید داشته باشند.

ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است. اما این مورد در صورتی است که پذیرش در رشته‌های مخصوص یا دانشگاه‌های خاص صورت پذیرد.

سفارت آلمان در قوانین اعطای ویزای تحصیلی آلمان این‌گونه عنوان کرده است که مدرک زبان جزو مهم‌ترین مدارک است و متقاضیان هنگام درخواست، باید مدرک زبان داشته باشند.

این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که شما درصورتی‌که پذیرش از دانشگاه‌های آلمان داشته باشید؛ اما مدرک زبان نداشته باشید، احتمال ریجکت‌شدن درخواست شما نیز وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای درخواست این مورد، حتماً از مشاوران مهاجرتی استفاده کنید.

ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

اگر سؤال شما این باید که با مدرک دیپلم هم امکان اخذ ویزای تحصیلی آلمان وجود دارد، باید بگوییم که پاسخ به این سؤال مثبت است.

متقاضیانی که با دیپلم ویزای تحصیلی آلمان وارد این کشور می‌شوند، می‌بایست دوره کالج را پیش از دانشگاه پشت سر بگذارند.

دوره کالج باعث می‌شود تا متقاضیان بتوانند با دوره‌های درسی آینده به‌خوبی آشنا شوند و در کنار آن بتوانند مهارت‌های زندگی در کشور آلمان را نیز بهتر کسب کنند. درخواست ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم نیازمند ارائه مدارک تحصیلی به‌صورت ترجمه شده است.

پس از ارائه مدرک تحصیلی و هویتی، باید نامه پذیرشی که از کالج‌های آلمان دریافت کرده‌اید را ارائه کنید. در نظر داشته باشید که حتماً مدارک هویتی کامل و بدون نقص باشد تا در روند درخواست شما خللی ایجاد نشود.

ویزای تحصیلی آلمان برای افغان‌ها

شهروندان افغانی به دلیل شرایط ویژه‌ای که در کشورشان حاکم است می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنند. دولت آلمان برای حمایت از این افراد راه‌های اخذ ویزای تحصیلی را تسهیل کرده است.

مراحل و شرایط برای شهروندان کشور افغانستان همانند سایر افراد است و هیچ تغییری ندارد؛ اما به دلیل سیاست‌های حمایتی از شهروندان افغان، روند اخذ ویزا تسهیل شده است.

علاوه بر همه این موارد تنها تفاوت در مدارک ارائه شده است. طبق برخی از موارد، مدارک گواهی سلامت روان به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی است.

شهروندان افغان باید بعد از درخواست ویزا، هزینه‌ای حدود 70 یورو به سفارت آلمام پرداخت نمایند و پس از آن برای اثبات تمکن مالی مدارکی که اثبات کند که توانایی پرداخت 11 هزار یورو را دارند را تهیه و به سفارت ارائه دهند.