سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا شرایطی را به وجود می آورد تا بتوانید به بهترین شکل در کشور کانادا به تحصیل بپردازید. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا باید 18 سال را گذرانده باشید. سه مدرک مهم و تاثیرگذار برای دریافت و اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا داشتن نامه پذیرش از موسسه آموزشی معتبر در این کشور، داشتن مدرک زبان زبان آیلتس نمره با مورد حداقل نمره 6.5 یا معادل آن در آزمون های (CAEL, TOEFL, CELPIP) و اثبات تمکن مالی کافی برای هزینه‌های تحصیل و زندگی هستند.

 

با تیم متخصصی ما می توانید بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. برای این که بتوانید به راحت ترین شکل ممکن این ویزا را دریافت کنید، برای شما مشاوره رایگان را در نظر گرفته ایم.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا از جمله مهمترین شرایطی است که برای تحصیل در کانادا باید آن را دارا باشید. به طور کلی اگر 18 سال را رد کرده باشید می توانید برای اخذ این نوع ویزا اقدامات لازم را به عمل بیاورید.

افرادی که مایلند تا مهاجرت تحصیلی را انجام دهند، باید بین 18 تا 35 سال سن داشته باشند. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های کشور کانادا به افراد بالای 35 سال مجوز تحصیل نمی دهند. برای دریافت ویزا حتما شرایط سنی دانشگاه مورد نظر را بررسی نمایید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا از 2 هفته تا 20 هفته به طول خواهد انجامید. این مدت زمان به تعداد درخواست اداره IRCC و متقاضیان بستگی خواهد داشت. Processing Time پس از آن که اداره مهاجرت درخواست متقاضی را دریافت کند آغاز خواهند شد.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

 ویزای تحصیلی کانادا را می توان به دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی تقسیم بندی کرد. هر کدام از این ویزاها شرایط خاص خود را خواهند داشت. به طور مثال برای ویزای دانشجویی باید بالای 18 سال سن داشته باشید و برای ویزای دانش آموزی زیر 18 سال.

ویزای دانشجویی کانادا

چنانچه قصد تحصیل در کالج‌ ها، دانشگاه‌ ها و موسسات آموزشی معتبر دیگر در کانادا را داشته باشید این نوع ویزا برای شما صادر خواهد شد. مهمترین شرط صدور ویزای دانشجویی داشتن شرایط سنی بالای 18 سال است.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

  1. داشتن نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا
  2. اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا
  3. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره مورد قبول
  4. مدارک هویتی و مدارک تحصیلی
  5. مدارک مالی
  6. مدارک پزشکی
  7. مدارک زبان

ویزای تحصیلی کاناداویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی دانش‌ آموزی کانادا

چنانچه دانش آموز هستید و دوست دارید در کشور کانادا تحصیل کنید و زیر 18 سال سن دارید می توانید از ویزای دانش آموزی این کشور استفاده کنید.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

  1. داشتن یک قیم قانونی در کانادا (مهمترین شرط)
  2. داشتن نامه پذیرش از یک مدرسه معتبر در کانادا
  3. اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از سوالاتی است که ذهن افراد را به خود درگیر می کند. هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا به دلار این کشور 150 دلار خواهد شد. در نظر داشته باشید که این مبلغ متغیر بوده و در هر سال دستخوش تغییرات می شود و ثابت نیست. حتی شما برای تمدید ویزای تحصیلی کشور کانادا نیز می بایست هزینه ای را پرداخت نمایید.  350 دلار کانادا هزینه تمدید شما خواهد بود. این هزینه تمدید بین حفظ وضعیت تحصیلی ئ صدور ویزای جدید تقسیم می شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کشور کانادا باید با دقت فراوانی جمع آوری شوند، نقص در هر یک از مدارکی که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهد شد باعث ریجکتی ویزای تحصیلی کانادای شما خواهد شد.

  1. گواهی عدم سوءپیشینه
  2. فرم درخواست ویزا تکمیل‌شده
  3.  پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  4. مدارک تحصیلی (مدارک دیپلم، پیش‌دانشگاهی، و کارشناسی)
  5. عکس پاسپورتی
  6. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره مورد قبول
  7. نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا
  8. بیمه درمانی
  9. گواهی تمکن مالی

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادامدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا برای متاهلین

کسانی که ازدواج کرده اند در پی ویزای تحصیلی کانادا برای متاهلین هستند. این نوع افراد معمولا دوست دارند که در کنار تحصیل همسر و فرزندان خود را به همراه داشته باشند.

 یکی از ویژگی های بارز ویزای تحصیلی کانادا برای متاهلین این است که با دانشجو شدن سرپرست خانواده سایر اعضای خانواده می توانند در این کشور اقامت داشته باشند و حتی به تحصیل نیز بپردازند. مدت زمان این ویزا تا پایان دوره تحصیلی دانشجو خواهد بود و سپس بعد از پایان آن به اتمام خواهد رسید.

شانس ویزای تحصیلی کانادا

برای شانس ویزای تحصیلی کانادا نمی توان عدد مشخصی را تعیین کرد. برای رسیدن به اعداد دقیق در این باره باید عوامل مختلفی چون تمکن مالی، هدف از تحصیل، انگیزه نامه، سابقه تحصیلی و کاری را مورد بررسی قرار دهید. هر چقدر اهداف تحصیلی شما دقیق تر مشخص شود، مصاحبه بهتری را انجام دهید و در  زمینه مهاجرت تحصیلی با یک فرد یا موسسه متخصص مانند الیت پس مشورت نمایید شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش داده اید.

50 درصد شانس دریافت ویزا و 50 درصد احتمال ریجکتی برای ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد.

ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال

ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال همانطور که از نامش پیداست برای کسانی که کمتر از 18 سال سن دارند صادر خواهد شد. برای دریافت این نوع ویزا می بایست 3 اصل مهم را در اختیار داشته باشید.  شرایط لازم برای تحصیل در کانادا، داشتن سرپرست قانونی در کانادا و قصد بازگشت به کشور خود پس از فارغ التحصیل 3 اصل مهم برای صدور این نوع ویزا است.

مدارک مورد نظر برای ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال

  • مدارک مالی سرپرست قانونی
  • مدارک هویتی و مدارک سرپرست قانونی
  • مدارک تحصیلی سرپرست قانونی
  • مدارک شغلی سرپرست قانونی
  • نامه رضایت سرپرست قانونی

ویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سالویزای تحصیلی کانادا زیر 18 سال

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا را باید به درستی پشت سر بگذارید تا بتوانید تحصیل در این کشور را انجام دهید. همه مراحلی که ما در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد مهم و ضروری هستند آنها را به خاطر داشته باشید و خیلی ریزبینانه آنها را پشت سر بگذارید. مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا به ترتیب زیر می باشد:

  1. اخذ نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا
  2.  پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا
  3. تکمیل فرم درخواست ویزا
  4. ارائه مدارک مورد نیاز
  5. انگشت‌نگاری در یکی از کشورهای همسایه ایران (ترکیه، امارات، آذربایجان و ارمنستان)
  6. مصاحبه ویزا (در صورت نیاز)

مرحله 1: بررسی واجد شرایط بودن

قبل از درخواست، مطمئن شوید که شرایط واجد شرایط بودن ویزای دانشجویی کانادا را دارید. این شامل داشتن نامه پذیرش از یک مؤسسه آموزشی تعیین شده (DLI)، مدرکی مبنی بر تمکن مالی (ویزای دانشجویی کانادا مستلزم این است که ثابت کنید می‌توانید از نظر مالی از خود حمایت کرده و هزینه تحصیل خود را بپردازید)، و نداشتن سابقه کیفری است.

مرحله 2: دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI)

برای درخواست مجوز تحصیل، ابتدا باید نامه پذیرش از DLI دریافت کنید. این نامه یک سند رسمی است که نشان می‌دهد شما برای تحصیل در یک موسسه کانادایی پذیرفته شده‌اید. DLIها در کانادا مراکز آموزشی پس از دبیرستان هستند که دولت آنها را برای میزبانی از دانشجویان بین المللی و صدور نامه پذیرش برای آنها تأیید کرده است، این شرط برای درخواست ویزای تحصیلی اجباری است.

مرحله 3: جمع‌اوری اسناد و مدارک مهم

مرحله بعدی جمع آوری تمام مدارک لازم است. مدارک شامل نامه پذیرش شما، اثبات تمکن مالی، پاسپورت و سایر مدارک پشتیبانی است.

مرحله 4: پرداخت هزینه‌های ویزا و ارسال درخواست

هنگامی که تمام مدارک خود را آماده کردید، می‌توانید فرم درخواست را پر کنید، هزینه‌های درخواست را پرداخت و درخواست خود را ارسال کنید.

پس از درخواست برای ویزای تحصیل کانادا چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از ارسال درخواست، توسط افسر ویزا بررسی می‌شود. اگر درخواست شما تایید شود، مجوز تحصیل خود را دریافت خواهید کرد. اگر درخواست شما تایید نشد، نامه‌ای دریافت خواهید کرد که دلیل رد آن را توضیح می‌دهد.

ویزای تحصیلی کشور کاناداویزای تحصیلی کشور کانادا

ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

دلایل زیادی برای ریجکتی و یا رد شدن ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد. نبود ارائه مدارک مورد نیاز، اثبات نشدن تمکن مالی کافی، نبود برنامه مشخص تحصیلی و مطمئن نبودن افسر ویزا به بازگشت متقاضی به کشور خود چهار دلیل مهمی است که می توان به آن اشاره کرد.

اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

دلایلی زیادی وجود دارد که ویزای تحصیلی شما رد شود. در این حالت شما می‌توانید در یک بازه مشخص به ریجتکتی ویزای تحصیلی خود اعتراض کنید و اشتباهاتی که در درخواست ویزا مرتکب شده‌اید را اصلاح نمایید. یکی از اشتباهات بدون مشورت به ویزای تحصیلی اقدام کردن است.شما باید پیش از هر چیزی یک شرکت و مشاور مهاجرتی معتبر و زبده را در این زمینه پیدا کنید و با راهنمایی آنها اقدام به درخواست کنید.

برای اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی می‌توانید مراحل زیر را تحت نظارت یک مشاور مهاجرتی انجام دهید:

مراحل رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

در مرحله اول باید همه اسناد و مدارک موجودتان را دوباره بررسی کنید و متعبر و واقعی بودن آنها را دوباره بسنجید. اگر نواقصی در مدارک داشته اید باید این نواقص را تکمیل و دوباره برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست بدهید. در مرحله دوم اگر از تکمیل بودن تمامی مدارک خود آنها را دوباره برای گرفتن ویزا به اداره مهاجرت می‌فرستید.

در مرحله سوم و آخر در نهایت شکایت خود را مبنی بر اعتراض به رای صادره برای ویزای خود تنظیم می‌کنید و آن را در دادگاه عالی کانادا ثبت کرده و به دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی خود اعتراض می‌کنید. بعد منتظر می‌مانید تا جواب درخواست دوباره شما بیاید.

تمامی این کارها را می توانید با الیت پس به بهترین شکل پشت سر بگذارید. الیت پس با مشاوره رایگانی که در اختیار شما قرار می دهد خیال شما را بابت دریافت ویزای تحصیلی کانادا راحت می کند. علاوه بر ویزای تحصیلی کانادا شما می توانید ویزای تحصیلی هلند ، استرالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس را از طریق الیت پس دریافت نمایید.