سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس  همواره یکی از پرمخاطب‌ترین ویزاهای تحصیلی در سراسر دنیا است. انگلیس به دلیل استفاده از فضاهای آموزشی باکیفیت بالا، بهره‌مندی از اساتید مطرح دنیا، کیفیت سطح زندگی و همچنین شرایط منعطف بین دانشجویان بین‌المللی زبان زد است. برای استفاده از این امکانات و اخذ ویزای تحصیلی انگلیس متقاضیان باید با مدارکی مانند مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مدارک بانکی به همراه فرم تقاضای ویزای تحصیلی درخواست خود را ارائه کنند.

 

در کنار ارائه مدارک نام‌برده‌شده، برخوردار ب-ودن شرایطی مانند سن حداقل 18 سال، داشتن مدرک معتبر و تمکن مالی از شرایط مهم برای اخذ ویززای تحصیلی انگلیس به شمار می رود. اگر شما هم متقاضی ویزای تحصیلی انگلیس هستید می توانید با تیم مشاوره الیت پس از راهکارهای مختلف اخذ این ویزا مطلع شوید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اخذ ویزای انگلیس شما باید دارای شرایطی مانند شرایط زیر باشید.

  1. تمکن مالی مناسب
  2. ارائه مدرک تحصیلی
  3. عدم سوءپیشینه
  4. داشتن مدرک مرتبط زبان
  5. دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های انگلیس
  6. انگیزه‌نامه

در تمکن مالی، شما باید با استفاده از مدارکی مانند مدارک بانکی و یا املاک باید به دولت انگلیس اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در انگلیس را دارا هستید. در کنار ارائه مدارک مالی معتبر، شما باید مدرک تحصیلی خود را همراه با ریزنمرات برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه‌های انگلیس ارائه کنید.

مدرک بین‌المللی زبان نیز از مهم‌ترین آیتم‌های دریافت ویزای تحصیلی انگلیس است. در مدرک زبان باید این نکته را در نظر داشته باشید که شما باید نمره قبولی را در آزمون‌های زبان بین‌المللی زبان مانند تافل یا آیلتس را داشته باشید.

عدم سوءپیشینه هم مانند مدارک زبان و تمکن مالی، جزو مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس است. در کنار ارائه مدرک عدم سوءپیشینه، ارائه انگیزه‌نامه هم مهم است. در انگیزه‌نامه مواردی مانند انگیزه تحصیل و اثبات بازگشت به کشور خود پس از تحصیل باید نمایان شود.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس نیاز به مدارکی دارد که عدم ارائه هر کدام سبب پذیرفته‌نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما خواهد بود. مدارک هویتی جزو مهم‌ترین مدارک در اخذ ویزای تحصیلی انگلیس است. عدم ارائه صحیح یا نقص در مدارک هویتی متواند عواقب نادرستی برای شما به همراه داشته باشد.

همراه با ارائه مدارک هویتی، باید مدارک تحصیلی خودتان را نیز ارائه کنید. دانستن معدل بالا در مقطع قبلی می‌تواند کمک بزرگی برای تسهیل در روند اخذ ویزای تحصیلی انگلیس است.

یکی از مهم‌ترین مدارکی که اکثر دانشجویان بین‌المللی با آن به مشکل مواجه شده‌اند، مدارک بیمه و گواهی‌های سلامت است. در برخی از موارد با درخواست سفارت انگلیس شما باید مدارکی مانند گواهی سلامت روان نیز ارائه کنید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیسمراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس

مدارک تمکن مالی جزو مواردی است که باید آن را در اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به طور صحیح ارائه کرد. تمکن مالی به این دلیل حائز اهمیت است که به دولت انگلیس اثبات شود که متقاضی درخواست ویزای تحصیلی انگلیس شرایط مالی مناسب برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را دارد.

طبق اعلام دولت انگلیس میزان تمکن مالی حدود 10 الی 12 هزار پوند است. این عدد باید با استفاده از مدارکی مانند مدارک بانکی و یا مدار شغلی اثبات شود.  

چک ‌لیست مدارک ویزای تحصیلی انگلیس

برای تسهیل در روند درخواست ویزای تحصیلی ما برای شما چک‌لیستی از مدارکی که در طول درخواست ویزای تحصیلی انگلیس نیاز خواهید داشت آماده کرده‌ایم. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی عبارت‌اند از:

  1. پاسپورت معتبر (باید اعتبار حداقلی داشته باشد)
  2. عکس رنگی پاسپورتی
  3. مدارک اثبات تمکن مالی
  4. مدرک تحصیلی مقاطع تحصیلی (دیپلم، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری)
  5. ریزنمرات هر مقطع درخواست
  6. مدارک پزشکی (در صورت داشتن بیماری خاص)
  7. انگیزه‌نامه
  8. توصیه‌نامه (یکی از اساتید مطرح و دارای سطح علمی)
  9. مدارک همسر و فرزندان (در صورت تأهل)
  10. مدرک زبان بین‌المللی
  11. ترجمه مدارک
  12. تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  13. رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
  14. گواهی سلامت
  15. مدارک سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی

کار دانشجویی در انگلیس

تحصیل در انگلیس مانند تحصیل در هر کشور دیگری شامل هزینه‌هایی است. هزینه‌های تحصیل در کنار هزینه‌های زندگی در انگلیس می‌تواند هزینه‌های زیادی باشد که استفاده از فرصت کار دانشجویی می‌تواند تا حد زیادی به شما در پرداخت این هزینه‌ها کمک کند.

ذکر این نکته هم مهم است که شما باید در دو هفته 20 ساعت کار دانشجویی انجام دهید. استفاده بیشتر از این حد برای دانشجویان بین المللی مجاز نیست.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شامل مواردی می‌شود که باید قدم‌به‌قدم انجام شود. مرحله اول دریافت و تکمیل فرم درخواست برای ویزای تحصیلی انگلیس است. پس از تکمیل فرم، باید آن را همراه با مدارک هویتی، تحصیلی و بانکی به سفارت تحویل دهید.

مرحله بعدی در اخذ ویزای تحصیلی انگلیس پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی است. پس از آن شما باید حدود یک الی دو ماه منتظر بمانید تا پاسخ درخواست شما اعلام شود.

ویزای تحصیلی برای انگلیس برای کودکان

کودکان نیز می‌توانند؛ مانند سایر افراد، درخواست ویزای تحصیلی داشته باشند، اما همه این موارد شامل مواردی می‌شود که باید یک متقاضی آن را دارا باشد.  اولین مسئله در اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، اثبات تمکن مالی در کنار مدارک هویتی است. علاوه‌برآن افراد زیر 18 سال باید از قیم یا والدین خود رضایت‌نامه کتبی و رسمی داشته باشند.

علاوه بر ارائه مدارک نام‌برده‌شده، داشتن مدارک هویتی مانند گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه و مدارک پزشکی می تواند در روند اخذ ویزای تحصیلی کودکان مفید باشد.

شرایط سنی ویزای تحصیلی انگلیس

از مهم‌ترین مواردی که باید در اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به آن توجه کرد، شرایط سنی است. شرایط سنی طبق درخواست شما متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اگر متقاضی با مدرک دیپلم درخواست ویزای تحصیلی انگلیس داشته باشد، باید 16 سال باشد و اگر برای حضور دردانشگاه های انگلیس درخواست ویزا کرده باشد، باید 18 سال تمام باشد.

این مورد در خصوص سایر مقاطع تحصیلی هم صدق می‌کند. اگر برای دبستان درخواست ویزای تحصیلی انگلیس داشته باشید، باید حداکثر 11 سال سن داشته باشید. معمولا برای مقاطع دبستان تا کالج، برای ویزاهای همراه تحصیلی درخواست می شود.

ویزای تحصیلی انگلیسویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس چقدر طول میکشه

ویزا تحصیلی انگلیس جزو ویزاهای تحصیلی است که مدت آن نسبت به سایر کشورها بیشتر به طول می‌انجامد. بعد از ارائه مدارک و درخواست ویزای تحصیلی انگلیس، روند بررسی و اعلام نتیجه معمولاً بین 1 الی 2 ماه ادامه دارد.

معمولاً در این بازه زمانی نتایج اعلام می‌شود؛ ولی اگر در مدارک شما ایرادی مانند نقص یا مخدوش بودن باشد، این بازه زمانی بیشتر خواهد شد. در برخی از موارد، افسر سفارت باید با شما مصاحبه‌ای انجام دهد که خود این امر سبب طولانی‌تر شدن روند اعلام نتیجه خواهد شد.

استفاده از مشاوره حقوقی یا مهاجرتی قبل از هرگونه اقدامی می‌تواند باعث شود تا شما معطلی کمتری را در اعلام نتیجه حس کنید. مهاجرت تحصیلی برای شما به این صورت آسان تر می شود.

ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی

ویزای تحصیلی انگلیس به دلیل مزیت‌هایی که دارد، با مشکلی‌های نیز همراه است. متأسفانه در برخی از موارد استفاده‌نکردن از مشاوران تحصیلی و مهاجرتی باعث می‌شود تا ضمانتی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس وجود نداشته باشد.

در بسیاری از موارد استفاده از مشاوره‌های مهاجرتی باعث می‌شود تا علاوه بر تسهیل روند اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، ضمانت آن نیز برای متقاضیان سبب ذخیره هزینه‌هایی مانند هزینه‌های برطرف‌کردن نقص مدرک و بسیاری از موارد این‌چنین است.

تیم مشاوران الیت پس با استفاده از مشاوران مجرب و باتجربه می‌تواند به شما اخذ ویزای تحصیلی انگلیس را تضمین کند. آشنایی با قوانین کشور انگلیس و آشنایی با دانشگاه‌های انگلیس توانسته به افراد متقاضی این کمک را داشته باشد که بتوانند با خیال آسوده به فکر تحصیل در کشور انگلیس باشند.

ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان

بر خلاف برخی از کشورها، برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شما باید مدرک بین‌المللی زبان را از قبل دریافت کنید. عملاً بدون مدرک زبان تحصیل در انگلیس عملاً غیرممکن خواهد بود.

البته ذکر این نکته هم مهم است که شما می‌توانید با استفاده از تجربه‌های تیم مهاجرتی الیت پس از دانشگاه‌های انگلیس که در بعضی از شرایط خاص امکان‌پذیرش بدون مدرک زبان را دارند نیز بهره ببرید.

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه‌های تحصیل در انگلیس بسیار متفاوت است. تفاوت اصلی هزینه‌ها مربوط به سبک زندگی خواهد بود. طبیعتاً استفاده از مسکن‌های حاشیه شهر و یا استفاده از بورسیه‌های تحصیلی می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های تحصیلی را کاهش دهد.

معمولاً هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور انگلیس طبق اعلام دولت بین 10 هزار تا 12 هزار پوند است که این عدد همان مقداری است که باید برای اثبات تمکن مالی توسط افراد با استفاده از مدارک بانکی احتیاج است.

نکته مهم‌تر آن است که هزینه شما طبق درخواست ویزای شما متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال هزینه ویزای کوتاه‌مدت پایین است.  ویزای 6 ماه برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس حدود 97 پوند و هزینه ویزای 11ماهه حدود 186 پوند است.

هزینه ویزای تحصیلی دانشجویی اما بسیار متفاوت است. هزینه‌های تحصیلی کوتاه‌مدت به‌مراتب با هزینه‌های ویزای بلندمدت یا دانشجویی هزینه کمتری دارند. هزینه ویزای دانشجویی خود 348 پوند است.

ویزای تحصیلی انگلیس برای افغان‌ها

باتوجه‌به شرایط ویژه‌ای که در کشور افغانستان به وجود آمده است، برخی از کشورها به جهت کمک به شهروندان این کشور، به آن‌ها ویزای تحصیلی ارائه می‌کند.

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ارائه مدارک هویتی مانند گذرنامه و یا ارائه نامه دولتی از سوی دولت افغانستان مهم است. علاوه بر این موارد، مدارکی مانند گواهی‌های سلامت و پزشکی نیز برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس لازم است.

البته این نکته هم باید در نظر داشته باشید که دریافت هر گونه ویزای تحصیلی انگلیس باید از سوی دانشگاه‌های انگلیس یا مؤسسات آموزشی آن کشور پذیرش صورت‌گرفته باشد. برای اخذ پذیرش، اولین قدم مکاتبه با یکی از دانشگاه‌های انگلیس است.