سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارای شرایطی است که اگر متقاضیان بتوانند آن‌ها را رعایت کنند، می‌توانند به‌راحتی در این کشور تحصیل کنند. عدم سوءپیشینه کیفری، داشتن مدرک زبان، توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در فرانسه و دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاه‌های این کشور جزو مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است.

 

برای آن که شما بتوانید مراحل ویزای فرانسه را طی کنید و زودتر به نتیجه برسید، باید بتوانید از مشاوره‌های تیم‌های مهاجرتی بهترین بهره را ببرید. تیم مشاوران الیت پس با داشتن تجربه‌های متفاوت و دانش مهاجرتی و همچنین آشنایی با قوانین و دانشگاه‌های کشور فرانسه می‌تواند به شما برای اخذ راحت‌تر ویزای تحصیلی فرانسه کمک کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

همه متقاضیان ویزای تحصیلی فرانسه باید این نکات را بدانند که دریافت این ویزا، منوط به داشتن برخی از شرایط است. اولین شرط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، نداشتن سابقه کیفری، سطح علمی بالا و داشتن تمکن مالی است. عدم سوءپیشینه کیفری می‌تواند به روند دریافت ویزای تحصیلی کمک کند.

ارائه مدرک زبان بین‌المللی، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه و همچنین اثبات شرایط مالی مناسب نیز از مواردی است که در گرفتن ویزای تحصیلی کشور فرانسه تأثیرگذار است.

پذیرش ویزای تحصیلی فرانسه

دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه مشمول شورای ویژه‌ای اعم از شرایط مالی، شرایط زبان و شرایط شخصیتی است. در شرایط مالی، دولت فرانسه سقفی را مشخص نموده است که افراد باید بتوانند آن را برای دریافت ویزا رعایت کنند.

تامین هزینه ها

زندگی و تحصیل در  فرانسه مشمول هزینه‌هایی مانند مسکن، تحصیل، غذا، حمل‌ونقل و بیمه درمانی است. این هزینه‌ها معمولاً بین 10 هزار الی 12 هزار یورو در طول سال تخمین زده می شود. ذکر این نکته هم مهم است که سبک زندگی در این کشور می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

اخذ مدرک زبان

شرط بعدی، اخذ مدرک زبان است. دانشگاه‌های فرانسه مولا نمره‌ای بین 6 الی 6.5 را به عنوان حداقل ترین نمره ها عنوان شده است. نمره قبولی در اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با توجه به پذیرش از هر دانشگاهی متفاوت است.

شانس ویزای تحصیلی فرانسه

اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه برای افرادی که شرایط ویژه‌ای داشته باشند، سهل‌تر خواهد بود. قبولی در برخی از دانشگاه‌های فرانسه نیز می‌تواند به شانس در قبولی و دریافت پذیرش کمک کند. به‌طورکلی افرادی که شرایطی مانند ارزیابی مالی، مدرک معتبر زبان و مدرک تحصیلی مرتبط و معتبر دارند شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارند.

همچنین ارائه توصیه‌نامه از سوی یک سازمان یا استاد با سطح علمی بالا، می‌تواند به شما در دریافت ویزای تحصیلی فرانسه کمک کند.

ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

امکان دریافت ویزای دانشجویی بدون داشتن مدرک زبان هم امکان‌پذیر است. این مورد به شرطی قابل‌اجرا است که شما بتوانید در برخی از دانشگاه‌های فرانسه پذیرش خود را دریافت کنید. برخی از دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی دوره‌های آمادگی زبان ارائه می‌کنند و این خود به‌تنهایی می‌تواند روند دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را کوتاه‌تر کند.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و معتبر می‌تواند به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه کمک کند. داشتن مدرک مرتبط با رشته انتخابی برای ویزای تحصیلی خود کمک‌کننده است تا برای مدیران دانشگاه‌های فرانسه ملاک داشتن مدرک به ماه‌های آینده و پس از دریافت پذیرش موکول شود.

برخی از دانشگاه‌های فرانسه هم برای تسهیل در روند ویزای تحصیلی، یک آزمون زبان فرانسه طراحی کرده‌اند که دانشجویان پس از قبولی در آن آزمون، می‌توانند ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت نمایند.

شرایط و قوانین ویزای تحصیلی فرانسهشرایط و قوانین ویزای تحصیلی فرانسه

مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه شما باید مدارکی مانند مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی، مدارک شناسایی معتبر، نامه پذیرش تحصیلی، مدارک تحصیلی و ریزنمرات، مدارک زبان فرانسه یا انگلیسی، توصیه‌نامه، مدارک پزشکی در صورت داشتن بیماری خاص و انگیزه‌نامه را ارائه دهید.

نبود نقص در مدارک

در روند تکمیل مدارک حتماً توجه کنید تا مدارکتان ناقص یا مخدوش نباشد. نقص مدرک و مخدوش بدون مدرک، از عمده دلایلی است که درخواست ویزای شما ریجکت می‌شود. استفاده از تیم مشاوره الیت پس می‌تواند در ارائه مدارک کامل و کوتاه‌تر شدن مراحل دریافت ویزای تحصیلی فرانسه کمک کند.

در میان مدارکی که فرد متقاضی باید برای درخواست ویزای تحصیلی فرانسه به سفارت ارائه دهد، برخی از مدارک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مدارک اگر کوچک‌ترین مخدوشی یا ناقصی در آن‌ها باشد، باعث می‌شود علاوه بر طولانی‌شدن نتیجه درخواست ویزای تحصیلی فرانسه، سبب ریجکت‌شدن درخواست شما نیز باشد.

مدارک مهم

مدارکی مانند پاسپورت یا به‌اصطلاح مدارک هویتی بسیار مهم و ضروری است و شما باید برای ارائه کپی آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید. مدارکی مانند فرم اثبات تمکن مالی و توصیه‌نامه نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. در توصیه‌نامه که توسط یک استاد عالی‌رتبه نوشته می‌شود، سطح علمی و همچنین انگیزه علمی شما را تأیید و توصیه به جذب شما می‌کند که همین امر سبب می‌شود تا اگر شما مشکلی مانند پایین‌بودن معدل را داشته باشید، تا حد زیادی آن را پوشش دهد.

مدرک اثبات تمکن مالی هم به جهت مجوز اصلی ورود شما به کشور فرانسه و اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است. با مدارک بانکی و شغلی شما اثبات می‌کنید که شرایط حضور در این کشور را دارید و می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی را پرداخت کنید. اگر شما بخواهید به همراه با خانواده به کشور فرانسه وارد شوید، اثبات تمکن مالی باید بیشتر شود.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

پس از کامل‌شدن مدارک، اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه طی‌کردن روند صحیح است. پس از تکمیل فرم درخواست ویزا اولین قدم پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا است. قدم بعدی ارسال مدارک به‌صورت کامل است.

کامل نبودن مدارک جزو تأکیداتی است که همیشه توسط تیم‌های مهاجرتی به متقاضیان گوشزد می‌شود. باید همواره توجه داشته باشید که کمبود مدارک یا نقص در آن‌ها سبب ریجکت‌شدن و شاید باعث لغو درخواست ویزای تحصیلی فرانسه باشد. پس از ارسال مدارک شما باید نتیجه را بعد از 4 الی 5 هفته پیگیری کنید.

ویزای تحصیلی فرانسه چقدر طول میکشه

روند دریافت ویزا معمولاً بین 4 الی 5 هفته کاری به طول می انجامد ولی اگر مدارکتان کامل نباشد ممکن است این روند بیشتر به طول خواهد انجامد. این زمان برای بهترین حالت ممکن محاسبه می شود، اما ممکن است به دلیل برخی از مشکلات این زمان بیشتر شود.

ویزای تحصیلی فرانسهویزای تحصیلی فرانسه

دلایل طولانی شدن روند

از جمله مهم‌ترین دلایل طولانی‌شدن روند درخواست ویزای تحصیلی فرانسه، دعوت به مصاحبه حضوری است. مصاحبه حضوری زمانی انجام می‌شود که برای اثبات برخی از موارد هویتی و همچنین برای اثبات رتبه علمی، شما را به سفارت دعوت می‌کنند. اگر افسر ویزا از صحت اطلاعات مطمئن شود، بعد از تأیید آن مجدد وارد ادامه روند درخواست ویزای تحصیلی فرانسه خواهید شد.

کار دانشجویی در فرانسه

استفاده از مزیت کار دانشجویی می‌تواند به کاهش هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور فرانسه کمک شایانی کند. معمولاً طبق قوانین دولت‌هایی که دانشجویان بین‌المللی در آن جا مشغول به تحصیل و زندگی هستند، سقف خاصی برای انجام کار دانشجویی اعلام می‌شود.

طبق اعلام دولت فرانسه، دانشجویان بین‌المللی در این کشور بیشتر 20 ساعت در دوهفته مجاز به انجام کار دانشجویی نیستند. دانشجویان بین المللی می توانند بعد از فراغ التحصیلی و پذیرفته شدن اقامت موقتشان، در این کشور مشغول به کار شوند.

تحصیل در فرانسه

کیفیت بالای آموزشی، فرصت‌های شغلی مناسب، محیط و فرهنگ زندگی مناسب و تنوع بالای رشته‌های تحصیلی از جمله مزایای تحصیل در فرانسه است.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه یعنی اینکه یک دانشجو می‌تواند از بهترین متد آموزشی، اساتید مطرح دنیا و علم‌های به‌روز برخوردار شوند. در کنار تمامی کیفیت‌های آموزشی، شما می‌توانید از کادر مجربی که در دانشگاه‌های فرانسه مشغول به کار هستند، بهره‌مند شوید.

دلایل تحصیل در این کشور

محیط و فرهنگ زندگی مناسب در فرانسه یا به‌اصطلاح محیط‌های چندفرهنگی سبب افزایش تقاضا برای تحصیل در برخی از کشورها مانند فرانسه است. این کشور با دارابودن این امکان، به دانشجویان در سراسر دنیا این فرصت را می‌دهد تا با محیط‌های زندگی و علمی بیشتری آشنا شوند و خود را بافرهنگ‌های زندگی در این کشور سازگار کنند.

همچنین تنوع بالای رشته‌های تحصیلی از دیگر مزیت‌های اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است که دانشجویان می‌توانند با دست باز، رشته‌هایی که علاقه‌مند به آن هستند را انتخاب نمایند. البته باید این نکته را در انتخاب رشته در نظر داشته باشند که انتخاب هر رشته تحصیلی به همان میزان در کاهش یا افزایش هزینه‌های تحصیل اثرگذار باشد.

ویزای همراه تحصیلی فرانسه

ویزای همراه تحصیلی فرانسه یکی از مزیت‌هایی است که دولت فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی خود مهیا نموده‌اند. دانشجویانی که اعضای خانواده خود را در طول تحصیل به همراه دارند، می‌توانند از ویزای همراه استفاده کنند.

این امکان برای دانشجویان نیز وجود دارد که همراه ارائه مدارک ویزای تحصیلی خود، مدارک افرادی مانند همسر و یا فرزندان خود را جهت صدور ویزای همراه ارائه کنید. شرط مهم صدور ویزای همراه، مجوز حضور برای حداقل یک سال آینده در کشور فرانسه به همراه توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خانواده توسط فرد متقاضی است.

شما می‌توانید هم‌زمان با ارائه درخواست ویزای تحصیلی فرانسه برای خود، درخواست ویزای همراه تحصیلی را نیز ارائه کنید و مراحل هر دو را به‌موازات هم پیش ببرید.

مدارک برای ویزای همراه تحصیلی فرانسه

برای دریافت ویزای همراه تحصیلی فرانسه مدارک زیر را باید به سفارت تحویل دهید.

  1. پاسپورت معتبر
  2. عکس پاسپورتی
  3. مدرک عدم سوءپیشینه
  4. ارائه فرم درخواست ویزای همراه تحصیلی

سخن آخر

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که استفاده از پتانسیل مشاوره مهاجرتی می‌تواند روند دریافت ویزای تحصیلی فرانسه و یا حتی ویزای همراه تحصیلی فرانسه را تسهیل کند. حضور یک مشاور حقوقی یا مهاجرتی در کنار شما همواره سبب می‌شود تا موانعی که ایجاد خواهد شد را زودتر شناسایی و آن را برطرف کنید.

تیم مهاجرتی الیت پس با استفاده از تجربه و تخصص در زمینه مهاجرت و همچنین آشنایی کامل با قوانین کشور و دانشگاه‌های فرانسه می‌تواند به یاری گر شما در این امر باشد.